wpisz szukaną frazę
Szukaj

Ambush marketing wg Nike

Już nie jedna marka sportowa pokazywała, że trening i wysiłek potrafią wynieść na wyższy poziom. Jednak spot Nike, który powstał z myślą o Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 2012 roku wcale nie był poświęcony wielkim zawodnikom i rekordzistom świata.

„Find Your Greatness” opowiada o każdym z nas, kto uprawia sport i realizuje dzięki temu swoje cele – te małe i duże. To sprawia, że przekraczamy własne granice i jesteśmy bliżej doskonałości.

 

Strategia kampanii polegała na wypuszczeniu krótkich filmików pt. „Find your Greatness” najpierw w Internecie oraz aktywacji rejestracji na stronie internetowej Nike, na której każdy mógł się zalogować, stworzyć swój profil i podzielić się wynikami sportowymi. Natomiast emisja reklamy w telewizji przez cały okres trwania relacji stanowiła główny element strategii kampanii. Igrzyska Olimpijskie to wydarzenie, które ściąga przed telewizory miliony ludzi na całym świecie.

 

Mimo że Nike nie promowało produktów, kampania okazała się ogromnym sukcesem dla marki. Codziennie prawie 500 tys. osób w mediach społecznościowych wspominało o reklamie, oznaczając w postach markę. Badania marketingowe przeprowadzone zaraz po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Londynie wskazują, że 63% respondentów myślało, że marka Nike była jednym ze sponsorów wydarzenia (w rzeczywistości Adidas, a nie Nike).

 

 

 

Data publikacji: 01.09.2017 r.

Share

Podobne artykuły