Ludzie z branży reklamowej nie doceniają telewizji, ponieważ ich zwyczaje korzystania z mediów odbiegają znacząco od naturalnych zachowań ogółu populacji.
To poparta badaniami teza z najnowszego raportu przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych przez Video Advertising Bureau.
Są to zazwyczaj ludzie: młodsi, bardziej zamożni, mieszkający w miastach i spędzający więcej czasu w Internecie niż ogół społeczeństwa. W badaniu wzięło udział 254 osób, w tym 71% pracowników agencji (full service, digital ,domy mediowe) i 29% pracowników marketingu, którzy mają doświadczenie reklamowe.
Z badań VAB we współpracy z Research Now wynika, że:
Ludzie z branży reklamowej oglądają telewizję mniej niż dwie godziny dziennie. Podobnie nisko, aczkolwiek błędnie oceniają poziom konsumpcji telewizji przez resztę społeczeństwa amerykańskiego.
W rzeczywistości dorośli Amerykanie oglądają ponad średnio 4½ godziny telewizji dziennie!
Z danych wynika, że udział konsumpcji video na TV to aż 82% i tylko 2% poprzez smartfon.
Planowanie i zakup kampanii na podstawie własnego doświadczenia, może znacząco kosztować niedoszacowaną branżę telewizyjną w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie!
Źródło: Video Advertising Bureau, Research Now, „How the ad community’s media behaviors become America’s norms”, luty 2017.