wpisz szukaną frazę
Szukaj

Optymizm konsumentów na wagę złota

#ChallengingTime

Koronawirus jest w myślach wszystkich, na ekranach i w kanałach tv, nie bez powodu. Wybuch pandemii powoduje płynne i nieprzewidywalne zmiany w naszym codziennym życiu, a firmy na całym świecie są, co zrozumiałe, zaniepokojone wpływem, jaki na nich wywrze.

Ankieta GlobalWebIndex, przeprowadzona w 13 krajach (Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Filipinach, Singapurze, Republice Południowej Afryki, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych) między 16 a 20 marca, pozwala zrozumieć, co dzieje się w otoczeniu i umyśle różnych grup wiekowych konsumentów. Przynosi odpowiedzi na pytania: jak ludzie reagują, jak zmieniają się ich zachowania i co to oznacza dla różnego rodzaju firm. W wynikach badania wyraźnie widać, że optymizm jest kluczowym czynnikiem w podejmowaniu decyzji o tym, jak ludzie radzą sobie z kryzysem. Oczywiste jest również, że różne grupy, firmy i instytucje mają swój udział we wspieraniu tego optymizmu, odgrywając ważną rolę w czasie kryzysu.

Ludzie są ogólnie optymistami.

Poziomy optymizmu i troski konsumentów w odniesieniu do sytuacji w ich własnym kraju są bardzo zróżnicowane na poszczególnych rynkach. Chiny są tu krajem najbardziej doświadczonym epidemią. Podczas gdy zjawisko pandemii coraz mocniej się na tym obszarze wycisza, w społeczeństwie znów pojawiają się elementy normalności. Nic dziwnego, że mieszkańcy Chin mają pozytywne nastawienie do sytuacji w swoim kraju. Co więcej, a co może być uspokajające dla innych krajów, Chińczycy mają bardzo niski poziom zaniepokojenia sytuacją w ich państwie.

Stopień optymizmu mieszkańców w badanych krajach

Opanowanie oraz optymistyczne podejście i wiara w szybkie pokonanie wirusa sprzyjają efektywnemu wykorzystaniu czasu spędzanego w domu. Respondenci w USA i UK wskazują, na jakie aktywności mediowe poświęcają dodatkowy czas spędzany w domowej izolacji. Wiek odgrywa ważną rolę w zmianie zużycia mediów. Cztery piąte (79%) pokolenia Milenialsów twierdzi, że znacząco zmieniło swoje zachowanie w domu, w porównaniu z zaledwie jedną trzecią (36%) pokolenia Baby Boomers. Kupowanie przedmiotów online znacznie wzrosło wśród pokolenia Milenialsów (26%) i Generacji X (24%), ale zdecydowanie mniej wśród Generacji Z (12%) i przedstawicieli Baby Boomers (3%). Istnieje również znacząca różnica w kontekście czasu spędzanego na gry: jedna piąta (21%) Generacji Z i pokolenia Milenialsów spędza więcej czasu na graniu podczas izolacji niż zazwyczaj, w przypadku Generacji X i Baby Boomers konsumpcja gier wzrosła u 8% tych grup.

Zmiany zachowań konsumenckich w USA i UK

 

Data publikacji: 10.04.2020 r.

 

Share

Podobne artykuły