wpisz szukaną frazę
Szukaj

Rynki reklamowe świata 2017: USA

Sport

Dzięki lojalnej grupie odbiorców i konsumpcji treści na żywo na poziomie 93%, przychody z reklam podczas wydarzeń sportowych przyniosły 10,3 miliarda dolarów. Do takiej kwoty przyczyniła się emisja meczów NFL, generując 2,4 miliarda dolarów (koszt 30-sekundowego spotu podczas emitowanych wydarzeń sportowych ligi to średnio 505 tysięcy dolarów.) Szacuje się wzrost przychodów w tej kategorii w 2018 dzięki tegorocznym Igrzyskom Olimpijskim oraz Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej.

 

Wiadomości

W porównaniu z 2016 rokiem, wydatki na reklamy podczas wiadomości telewizyjnych wzrosły o 9,3%. Trzy największe amerykańskie stacje telewizji kablowej z newsami (CNN, Fox News, MSNBC) mogły pochwalić się ponad milionem widzów w primetime. Za 45% przychodów była odpowiedzialna wyłącznie sieć Fox News. Nadchodzące wybory uzupełniające (mid-term elections) oraz niezmienna tendencja do oglądania wiadomości na żywo powinny zapewnić dalszy wzrost przychodów w 2018.

 

Produkcje oryginalne

Serialowe dramaty cieszyły się niezwykłą popularnością wśród widzów. „Imperium” stacji Fox było najdroższą produkcją w primetime (według kosztów reklam podczas serialu). „Żywe trupy” stacji AMC okazało się najdroższym serialem wśród produkcji telewizji kablowej. Całość dramatów telewizyjnych przyniosła największe zyski kanałowi CBS. Z kolei najbardziej dochodowym hitem stacji NBC był serial „Tacy jesteśmy”, a przychody z reklam były o 15% wyższe niż w poprzednim roku.

 

Digital/ Media społecznościowe

W 2017 roku wydatki na reklamy w Internecie wzrosły o niemal 12%. Najwyższym wzrostem przychodów może pochwalić się Facebook (40%) i Snapchat (50%, choć głównie w pierwszej połowie roku), a także Pinterest (38%) oraz LinkedIn (8%). Twitter to jedyna duża sieć społecznościowa, u której można było zaobserwować spadek przychodów z reklam.

 

Wydatki reklamowe wg branż

Motoryzacja to kategoria, która przeznaczyła największy budżet na promocję w telewizji. Wydatki na reklamy w przemyśle farmaceutycznym wzrosły o 8% w porównaniu do 2016. Podróże i napoje bezalkoholowe to branże, które przeznaczyły na promocję telewizyjną odpowiednio o 16% i 10% więcej niż w poprzednim roku.

 

 

 

 

Przychody z reklam w telewizji  w 2018 szacuje się na 10,8 miliarda dolarów, nie wliczając dodatkowych zysków, które przyniosą Igrzyska Olimpijskie.

 

 

 

Źródło:

www.mediavillage.com/article/2017-ad-spending-in-review/, 27.02.2018

 

Data publikacji: 26.03.2018 r.

Share

Podobne artykuły