wpisz szukaną frazę
Szukaj

„Smart Shows” – kontent dopasowany do widza

Innowacje w produkcji TV – czy uda się dopasować do  preferencji widza, niezależnie od płci czy nastroju?

Spersonalizowany do potrzeb i preferencji widza film, to wcale nie futurystyczna wizja! BBC eksperymentuje ze „smart shows”, których treści dopasowują się do płci, osobowości, preferencji czy lokalizacji odbiorcy.

 

„Visual Perceptive Media” to projekt, którego założeniem jest stworzenie filmu, zmieniającego się w zależności od osoby, która go ogląda. Jak to działa? Test osobowości w aplikacji monitoruje użytkowników, aby w skali opisali siebie w porównaniu do różnych cech: kreatywny/ pasywny, towarzyski /nieśmiały, pracowity/leniwy, uparty / łagodny czy swobodny/ nerwowy . Aplikacja mobilna zapisuje wyniki na podstawie aktualnego nastroju widza, pory dnia czy nawet lokalizacji! Sprawdź jak to działa.

W zależności od percepcji odbiorcy można uzyskać inny kontekst programowy. Z męskiej perspektywy – mężczyzna może być w centrum sceny, a z damskiej perspektywy może uwypuklić emocje i nastrój głównej bohaterki. Co ważne – system nie pokazuje kobietom lub mężczyznom innej wersji filmu. Dzięki danym z aplikacji adoptuje się, a nawet pomija pewne fragmenty z filmu. Co więcej, użytkownik będzie mógł nawet zmieniać sceny z inną muzyką na podstawie wcześniej określonych preferencji.

 

Prace nad Visual Perceptive Media w MediaCityUK wciąż trwają. Główne wyzwanie to sprawdzenie czy wybrane przez widza różne elementy, będą finalnie postrzegane jako harmonijna całość programu?

 

W przyszłości dostęp do nowej technologii umożliwi widzom otrzymanie zróżnicowanej zawartości programowej w telewizji, a zarazem dostosowane do wielu indywidualnych użytkowników.

 

A wszystko to aby zadowolić wymagającego widza, dopasować się do jego potrzeb i preferencji, niezależnie od płci czy nastroju.

 

shutterstock_282850067

Share

Podobne artykuły