wpisz szukaną frazę
Szukaj

Zaskakujący zwrot w media mixie na australijskim rynku

Czy polski rynek czeka scenariusz realizowany w Australii?

Na rynku australijskim, marki z branży elektroniki użytkowej powracają do tradycyjnych mediów. Marketerzy z kategorii: sprzęty elektroniczne domowego użytku m.in.: telewizory, odtwarzacze DVD, konsole do gier, wydały łącznie w pierwszym kwartale 2017 roku, mniej o 10,2% na reklamę w Internecie w porównaniu do 1 kwartału 2016r.

 

Ogólne wydatki na reklamę w Internecie spadły o 7,7% (do 20,1 mln dolarów) w okresie styczeń-kwiecień 2017 roku, zgodnie ze wskaźnikami SMI (Standard Media Index).
Inwestycje w telewizji wzrosły o 5,6% ( do 6,37 mln dolarów) za 1 kwartał bieżącego roku.
Niektóre marki wyemitowały w ostatnich miesiącach silne kampanie w TV, zwłaszcza firma Samsung z intensywną reklamą: „Rethink Role Models”.

Eksperci z australijskiego rynku twierdzą, że najwięksi gracze na rynku wchodzą w fazę testowania różnych kanałów mediowych – co jest wynikiem ciągłego poszukiwania najlepszych efektów inwestycji reklamowych. Gracze z rynku sprzętu elektronicznego weryfikują różne rozwiązania w odniesieniu do splitu mediów, na przykład: powrót do kampanii radiowych lub znaczne zmniejszenie  wydatków na reklamę zewnętrzną. Co ciekawe widoczne jest też zmniejszenie wydatków w Internecie. Zmiany w media mixie są potrzebne, żeby wyróżnić się spośród konkurencji.

 

 

Źródło: Arvind Hickman/AdNews, “Consumer electronics brands switch back to traditional channels as digital drops”, 30 czerwca 2017 r.

Data publikacji: 14.07.2017 r.

Share

Podobne artykuły