wpisz szukaną frazę
Szukaj

Elastyczność istotnym elementem w planowaniu mediów

#ChallengingTime

Pandemia, lockdown i niepewność sprawiły, że reklamodawcy reagują o wiele bardziej dynamicznie na otoczenie niż wcześniej. Planują działania reklamowe na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, uwzględniając na bieżąco w komunikacji aktualne obostrzenia i związane z nimi zmiany zachowań konsumentów.

Przy tak dużej niepewności na rynku, marketerzy potrzebują elastyczności zarówno w bieżącym planowaniu i obsłudze, jak i w odniesieniu do czasu, w którym zawierają umowy. Kanały mediowe, które oferują rozwiązania umożliwiające dynamiczne reagowanie na otoczenie, wychodząc reklamodawcom na przeciw, mają największe szanse na długoterminowe partnerstwo.

Myślę, że właśnie w tym miejscu elastyczność nabiera zupełnie innego znaczenia” – powiedział Dani Benowitz, prezes Magna Global USA, na dwudniowym wirtualnym kongresie Ad Age Ad Pivot w maju 2020 r. „Elastyczność to nie tylko budżetowanie, to także czas. I myślę, że niektóre stare zasady mówiące o tym, że kończymy budżetowanie kolejnego roku już w lipcu, przestaną być aktualne”.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Advertiser Perceptions w kwietniu 2020 r. wśród amerykańskich reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych posiadających 100% udział w decyzjach dotyczących wyboru mediów w kampanii reklamowej, wspomniana elastyczność jest aktualnie najbardziej istotną cechą, decydującą o wyborze partnera mediowego.

Jak media mogą pomóc w podejmowaniu decyzji dotyczących wydatków na reklamę-

Co ciekawe, w zależności od branży, potrzeby wobec partnerów mediowych są różne.

Podział branż gospodarki ze względu na wpływ pandemii

Branże, których rozwojowi sprzyjają ograniczenia pandemii, oczekują od mediów nie tylko elastyczności, ale również doradztwa w zakresie specyfiki medium, strategii zakupów, insightów na temat zmian w formatach, szybkości w reagowaniu np. w kwestii podmian kopii w czasie rzeczywistym.

Jakie warunki decydują o wyborze partnera mediowego-

Responsywne podejście do planowania mediów będzie w centrum uwagi w przyszłości. Dostawcy usług i nadawcy przechodzą swoisty test związany z wyjściem naprzeciw potrzebom marketerów. W wielu przypadkach to nowoczesne rozwiązania nadawców – takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w rozwiązaniach reklamowych lub automatyzacja pewnych procesów będą stanowiły kluczową wartość dla reklamodawców.

 

Źródła:

Advetiser Perceptions, „Coronavirus Effect on Advertising Report – Wave 2”, kwiecień 2020 r., USA

Advetiser Perceptions, „Coronavirus Effect on Advertising Report – Wave 1-6”, marzec – czerwiec, 2020 r., USA

https://adage.com/article/special-report-tv-upfront/5-biggest-takeaways-ad-ages-tv-pivot/2257166, 28.02.2021 r.

 

Data publikacji: 26.03.2021 r.

Share

Podobne artykuły