wpisz szukaną frazę
Szukaj

Gender w reklamie a wartość marki

Reklamodawcy uważają, że unikają stereotypów związanych z płcią, ale konsumenci się z tym nie zgadzają. Bardzo niewiele reklam przedstawia niestereotypowe wzorce dla każdej płci, a okazuje się, że unikanie powielania przestarzałych szablonów dotyczących płci zdecydowanie wpływa na wartość marki.

 

Zdecydowana większość marketerów (88% marketerów płci męskiej i 76% płci żeńskiej) uważa, że ich reklamy unikają stereotypów związanych z płcią. Nie pokrywa się to z odczuciami konsumentów, wśród których prawie połowa ma odczucie, że reklamodawcy nadal nie radzą sobie dobrze z obrazem płci w reklamach. Najnowsza międzynarodowa analiza kreatywności reklamowej i skuteczności mediów przeprowadzona przez Kantar Media: AdReaction – Getting Gender Right pokazuje, że chociaż branża reklamowa uważa, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni są przedstawiani na równi w reklamach, widzowie odbierają kobiety jako przedstawiane w przestarzały sposób. Respondenci wskazują, że rola kobiety jest nadmiernie eksponowana w reklamach kategorii takich jak pranie i produkty gospodarstwa domowego i niedoceniana w innych obszarach, takich jak motoryzacja.

 

Reklamodawcy adresują swoje reklamy w oparciu o stereotypy

 

Sposób jednostronnego przedstawienia płci w reklamie ma zdecydowany wpływ na gorszy odbiór danej marki. Firmy wykorzystujące przekazy reklamowe zrównoważone pod względem płci mają znacznie większą wartość marki. Jednak tylko jedna na trzy marki komunikuje tę równowagę płci.

 

Wartość reklamowanych marek

 

Źródło:

Kantar, „Ad Reaction – Getting gender right”, badania międzynarodowe, 2019 r.

 

Data publikacji: 05.07.2019 r.

Share

Podobne artykuły