wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ‘18: Kulisy kampanii Touching Masterpieces

Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.

Przedstawiamy dziewiątą część cyklu: relację z wystąpienia Julii Dovlatovej, dyrektor kreatywnej w agencji Geometry Prague.

Julia od zawsze chciała wykorzystywać kreatywność w praktyce. Dlatego branża reklamowa okazała się dla niej idealną ścieżką zawodową. Obecnie pracuje w Geometry Prague, gdzie od podstaw tworzy kulturę kreatywną firmy. Geometry Prague zdobyła tytuł 4. najlepszej agencji na świecie w dziedzinie innowacji i cyfrowych rozwiązań w 2018 roku.

Julia podczas swojej prezentacji skupiła się na analizie wielokrotnie nagradzanej kampanii Touching Masterpieces, która wykorzystuje doświadczenia VR.

 

Touching Masterpieces

Jedne z najcenniejszych arcydzieł na świecie stają się dostępne dla niewidomych i niedowidzących, dzięki nowej technologii cyfrowej. Przy pomocy haptycznych rękawic osoby, które wzięły udział w tym projekcie po raz pierwszy „zobaczyły” znane dzieła sztuki.

 

Julia_Dovlatova

Wierzysz, w to, że marki rozwijają się i stają się coraz większe dzięki temu, że są autentyczne i przydatne dla jednostek i społeczeństw?

Nie ma szans, aby marka rozwijała się, jednocześnie nie będąc autentyczną. I warto mieć to na uwadze, bo nie da się udawać. Mam jedną radę dla wszystkich przedstawicieli marek: nie starajcie się być autentyczni – po prostu bądźcie tacy.

 

Czy autentyczność to przepustka do lojalności?

Na pewno nie można kupić lojalności za pomocą autentyczności. Albo ktoś polubi daną markę albo nie. Autentyczność nie jest decyzją zero-jedynkową. Raczej szerokim działaniem i potrzebą bycia przydatną ludziom. Sama komunikacja marki polegająca na zabawie i rozrywce już nie wystarczy. Należy dodać jakąś wartość.

 

Jak zaczęłaś budować kulturę kreatywną w Geometry Prague?

Pierwszym krokiem było znalezienie odpowiednich ludzi. Wierzę, że każdy zespół powinien być jak drużyna piłkarska: gromadzisz odpowiednich ludzi, którzy ci ufają, a następnie szukasz u nich właściwych umiejętności, nadajesz im pozycje i pozwalasz grać. Najistotniejsze jest to, aby wszyscy dzielili tę samą wizję. Jeśli nie – nie zagrają w jednej drużynie.

 

Data publikacji: 08.02.2019 r.

Share

Podobne artykuły