wpisz szukaną frazę
Szukaj

Innowacja w komunikacji reklamowej tv #opiniejuroraeffie cz. 5/2022

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy piątą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na innowacjach w komunikacji reklamowej tv, najbardziej przełomowych dla wzmocnienia efektywności komunikacji marek. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich Jakuba Kossuta, CEO, MediaCom.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Największa liczba ankietowanych jurorów Effie (34%) wskazuje Addressable tv jako najbardziej przełomową innowację reklamową tv w kontekście wzmacniania efektywności komunikacji marek. Na kolejnym miejscu znalazła się bieżąca możliwość podmiany spotów (wybór 27% jurorów Effie Awards). Miejsce trzecie to Shoppable tv (20% wskazań jurorskich).

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

 

Addressable tv pozwala zmienić perspektywę – kryterium nie stanowi już rodzaj ekranu, ale potrzeba widza, którą w danym momencie ekran spełnia. Mechanizm Addressable tv umożliwia uchwycenie uwagi oglądającego w tym samym miejscu, gdzie chcieliśmy ją łapać do tej pory – na kanapie przed telewizorem. Również tam, gdzie mamy pełną kontrolę nad bezpieczeństwem marki (brand safety). Dzięki technologii wzbogaciliśmy ten moment receptywności, oparty o relaks i profesjonalny content, o bardzo potrzebne precyzyjne targetowanie. Możliwość podmiany spotów reklamowych zwiększa nasze możliwości skutecznej reakcji jeszcze w trakcie trwania kampanii.

Zmieniamy więc to, co nazywamy telewizją, a dalej jest to telewizja. Ileż istnieje możliwości oglądania treści na ekranie telewizora – linearna tv dostępna z satelity, telewizja kablowa, naziemna, aplikacje VOD i streamingowe, catch-up tv, nagrywanie programów na dekoder. Nawet kablówka, która wydaje się zwykłą telewizją, jest często dostarczana po kablu internetowym IPTV. Na naszych oczach zaciera się granica między telewizją a Internetem, co już dziś ma wpływ na postępującą transformację rynku reklamowego.

 

Share

Podobne artykuły