wpisz szukaną frazę
Szukaj

Metatrendy w budowaniu przewagi konkurencyjnej marki #opiniejuroraeffie cz. 11/2022

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards Poland, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy jedenastą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na metatrendach stanowiących istotny czynnik w budowaniu przewagi konkurencyjnej marki. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącej jednej z grup jurorskich Doroty Haller, CMO PL, VP Marketing CEE & Nordic Region, Huawei.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Połowa jurorów Effie Awards wskazała na Brand Purpose jako metatrend, który może stanowić istotny czynnik w budowaniu przewagi konkurencyjnej marki. Jedynie 7% jurorów wybrało transformację klimatyczną.

#opiniejuroraeffie

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

W ramach cyklu podcastów IAA Power Podcast, prowadziłam rozmowę z ubiegłorocznym Przewodniczącym Jury EFFIE Maciejem Hermanem, CEO Lotte Wedel. Rozmawialiśmy m.in o aktualnych, ważnych trendach w marketingu. Maciej mówił o rosnących trendach, oceniając je na ten moment jako „trendziki”. Głównym, który wymienił, jest Brand Purpose. Konsumenci coraz częściej wybierać będą marki, które wnoszą coś w ich życie lub życie innych ludzi. Ja się z tym zgadzam, bo siła marki to coś znacznie więcej niż tylko zaspokojenie potrzeb użytkowników w codziennej konsumpcji. W ankiecie jurorzy i jurorki tegorocznego konkursu Effie w dominującym stopniu doceniali właśnie Brand Purpose jako metatrend stanowiący istotny czynnik w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Moim zdaniem w czasach permanentnej zmiany i stałej niepewności, marki oparte na wartościach będą zyskiwać na znaczeniu. Jako ludzkość borykamy się z mnogością kryzysów, w tym zdrowotnych, takich jak pandemia, ekonomicznych – inflacja i kurs walut, humanitarnych – wojna w Ukrainie oraz wręcz grożącą nam samozagładą, do której może doprowadzić kryzys klimatyczny. Społeczna odpowiedzialność biznesu oraz marketing wartości wrażliwy na zmiany społeczne będą absolutnie rosnąć w siłę.

 

 

Share

Podobne artykuły