wpisz szukaną frazę
Szukaj

Reklama telewizyjna równie skuteczna jak rekomendacje znajomych

#ChallengingTime

Czy mając do wyboru kilka podobnych ofert, klient wybierze tę, o której znajomy wyraził się z uznaniem, czy taką o której dowiedział się z reklamy? Według badania GroupM „Consumer’s Eye”, reklama telewizyjna dysponuje taką samą potęgą co przekaz word of mouth.

GroupM APAC opublikował wyniki badań kolejnej części raportu „Consumer Eye” przeprowadzonych wśród ponad 27 000 konsumentów na globalnych rynkach. Piąta edycja tego autorskiego badania ma na celu pokazanie postrzegania wpływu technologii związanych z mediami na marki i społeczeństwo. Na rynkach APAC (kraje Azji i Pacyfiku) reklama telewizyjna zajmuje pierwsze miejsce pod względem budowania pozytywnego wrażenia o marce. W rzeczywistości reklamy telewizyjne (39% wskazań) miały taką samą wagę co rekomendacje znajomych (39%). Reklamy telewizyjne wykazują wyjątkową siłę w kreowaniu postrzegania marki.

Ponad połowa respondentów (60%) zgodziła się, że bezpłatne kanały telewizyjne wpływają na poprawę oceny rzeczywistości. Telewizja pozostaje bardzo ważnym medium wpływającym na postawy i kształtowanie zachowań kulturowych.

W miarę, jak telewizja staje się coraz bardziej popularna, reklamodawcy mają więcej możliwości wykorzystania danych w docieraniu do określonych grup docelowych z przekazami, które są istotne i dostosowane do potrzeb każdego konsumenta. Reklamodawcy i wydawcy wykorzystują technologie adresowalne, aby zwiększyć dokładność i skuteczność kampanii telewizyjnych, co ponad połowa (60%) respondentów określiła jako pomocne.

Telewizja jest nadal jednym z najbezpieczniejszych środowisk, w których można zobaczyć marki oprócz wysokiej jakości treści premium. 73% widzów uważa, że to marka jest odpowiedzialna za kontrolowanie, gdzie pojawia się ich reklama. 45% ma negatywną opinię na temat marki, gdy pojawia się ona obok nieodpowiednich lub obraźliwych treści.

Telewizja to przede wszystkim rozrywka dla konsumentów na całym świecie. Nie tylko zapewnia relaks i daje odprężenie, ale również ma cechy opiniotwórcze. Przyjazne i wiarygodne otoczenie treści tv ciągle stwarza również możliwości dla przeprowadzenia skutecznych kampanii wizerunkowych. Nowoczesne technologie dają reklamodawcom kontrolę nad tym, kiedy, gdzie i w jakim kontekście będzie zaprezentowana reklama ich marki, co wpływa na pozytywny odbiór komunikatu.

 

Źródło:

Group M, APAC, „Consumer’s Eye, wave 5”, listopad 2022 r., dane z 14 badanych rynków APAC.

 

Data publikacji: 02.12.2022 r.

Share

Podobne artykuły