Rewolucja w komunikacji kategorii produktowych #opiniejuroraeffie cz. 4/2019 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Rewolucja w komunikacji kategorii produktowych #opiniejuroraeffie cz. 4/2019

Przedstawiamy czwartą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na kategoriach produktowych, których sposób komunikacji przeszedł największą rewolucję na przestrzeni ostatnich 20 lat.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Tomasza Fochtmana, Managing Partner, Wavemaker, GroupM.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Retail oraz finanse to kategorie produktowe najczęściej wskazywane przez jurorów Effie Awards jako te, które przeszły największą rewolucję na przestrzeni ostatnich 20 lat. Obydwie kategorie zostały wytypowane przez ponad 30% ankietowanych jurorów.

 

Kategorie produktowe, które wg jurorów Effie przeszły największą rewolucję w sposobie komunikacji na przestrzeni ostatnich 20 lat w Polsce.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Ostatnie lata to rewolucja w komunikacji marketingowej. Mijają czasy romantycznej ery, gdy marketerzy licytowali się głównie na pomysł kreatywny, obecnie coraz bardziej istotne jest również zarządzanie doświadczeniem konsumenta z marką. Rośnie rola wykorzystania danych, marketingu bezpośredniego i kreowania personalizowanych scenariuszy interakcji z konsumentem. Oczywiście, wciąż ogromnie istotne są pomysły kreatywne, lecz coraz odważniej do głosu dochodzi „inżynieria” komunikacji zaopatrzona w dane i możliwości sztucznej inteligencji. To zderzenie starego i nowego tworzy obecnie momentum w praktyce marketingowej. Retail jest przykładem kategorii, gdzie trendy te są szczególnie widoczne. Integracja danych, technologiczna możliwość śledzenia i analizy doświadczenia konsumenta w fizycznym sklepie, w digital oraz zachowań w eCommerce, dają możliwość dopasowywania komunikacji (a nawet ofert, promocji) do zachowań poszczególnych konsumentów. To ogromna zmiana nie tylko w komunikacji, ale też wiedza dająca potencjał do wzrostu roli marketingu w całej organizacji.

Share

Podobne artykuły