wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak sport na żywo wyniósł sieć TV na szczyty popularności – case study

Sky TV jest brytyjską siecią telewizyjno-radiową, która początkowo w swojej ofercie miała 4 programy. Obecnie jest platformą z największą liczbą abonentów w Europie – prawie 11 milionów. A jak wyglądały jej początki i czemu zawdzięcza swój sukces?

case study_wyzwanie

Już wkrótce po powstaniu Sky TV, firma założyła sobie do zrealizowania trzy cele:

 

1.   Pozyskiwanie nowych abonentów, również poza grupą docelową.

2.   Utrzymanie obecnych abonentów, czyli zmniejszanie liczby osób rezygnujących po czasie z abonamentu, rozszerzanie swojej oferty i udoskonalanie jej dzięki nowym technologicznym rozwiązaniom.

3.   Budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród konsumentów.

case study_insight

Duża część grupy docelowej Sky TV to mężczyźni w średnim wieku, którzy uwielbiają oglądać sport na żywo – również poza domem, często w pubach, gdzie w atmosferze ekscytacji kibice mogą wspólnie przeżywać emocje. Taką możliwość oferują fanom sportu około 44 tysiące brytyjskich pubów i klubów, które są abonentami Sky TV. Świadczy to o znaczeniu sportu w życiu mieszkańców Wielkiej Brytanii, dlatego sieć od lat stawia na marketing związany z ofertą sportową.

case study_rozwiazanie

Marketing Sky TV w dużej mierze skupiał się na inicjatywach związanych ze sportem. Sieć wykupowała wyłączne prawa do emisji rozgrywek brytyjskiej drużyny rugby, lig futbolu i golfowych mistrzostw. Wiele z kampanii reklamowych Sky TV skupiało się właśnie na fanach sportu – obejmowały one plakaty, radio, kino oraz telewizję. Przykładem takiej komunikacji była kampania z przełomu 1997/1998 skierowana do zwolenników piłki nożnej (których w Wielkiej Brytanii jest około 14 milionów), ukazująca Sky TV jako sieć, która rozumie i docenia zarówno futbol, jak i jego kibiców.

case study_dodatkowe(1)

Sky TV od lat 90 umożliwia swoim abonentom obejrzenie wydarzeń sportowych za dodatkową opłatą – na zasadzie PPV (Pay Per View). Pierwszą płatną rozgrywką sieci był mecz bokserski Bruno kontra Tyson w marcu 1996. Koszt wydarzenia to 9,95 funta dla tych, którzy wykupili je wcześniej lub 14,95 w weekend przed przed meczem. Emisja okazała się niesamowitym sukcesem – dostęp do niej wykupiło bowiem ponad 650 000 abonentów Sky TV.

Sieć wciąż poszerza ofertę w miarę rozwoju technologii, dlatego 28 stycznia 2010 uruchomione zostały kanały 3D: Sky Sports 3D oraz Sky Movies 3D. Krótko po tym na żywo w 3D emitowany był mecz piłki nożnej Arsenal – Manchester United w 9 pubach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Co więcej, stacja sukcesywnie rozszerza swoją ofertę – obecnie oferując 370 kanałów. Dzięki temu widzowie mogą tworzyć własny repertuar programów według swoich upodobań i zainteresowań.

case study_efekty mediowe

case study_efekty biznesowe

W 2017 stacja mogła pochwalić się zyskiem na poziomie 12,916 miliarda funtów.

 

 

 

 

 

 

Źródło:

www.businesscasestudies.co.uk/sky/creating-consumer-demand-for-sky-tv-through-sports/introduction.html, 25.04.2018 r.

Data publikacji: 07.05.2018 r.

Share

Podobne artykuły