wpisz szukaną frazę
Szukaj

Stacje niszowe jako precyzyjne poszerzenie zasięgu kampanii

Mainstreamowe stacje ogólnodostępne generują ogromny zasięg przyciągając miliony widzów przed telewizory. Stacje niszowe, dostępne najczęściej poprzez kablówki i platformy satelitarne koncentrują się na wybranych zagadnieniach przyciągając mniejszą, bardziej sprofilowaną widownię.

Podczas gdy marketerzy mogą kwestionować potrzebę wyjścia poza największe stacje telewizyjne w media planie, kanały niszowe stanowią doskonałe uzupełnienie planu i oferują korzyści dotarcia do precyzyjnego odbiorcy, które doskonale mogą konkurować z internetowymi platformami tematycznymi. Raport firmy badawczej Video Advertising Bureau w swojej analizie „Niche is new black” wskazuje, jakie zalety niesie za sobą uzupełnianie media planów obecnością w tematycznie dopasowanych stacjach telewizyjnych.

 

1. PRECYZJA TARGETOWANIA:

 

Kanały niszowe oferują możliwość kierowania komunikatu do odbiorców premium, widzów z pasją, pochłoniętych i zaangażowanych w przekaz. Czują się oni pozytywnie nastawieni i w bezpiecznym otoczeniu. Nadawany przekaz reklamowy ma większe szanse na pozytywny odbiór i zapamiętywanie.

Kanały tematyczne wypełniają potrzebę zaspokojenia pasji i zainteresowań, dostarczając wyspecjalizowane treści do znacznej grupy entuzjastów – poniższe liczby pokazują, jak duża jest liczebność tych pasjonatów:

02_wykresy_04_WYKRES_1

 

2. ZAANGAŻOWANA, WYSOKIEJ JAKOŚCI PUBLICZNOŚĆ:

 

Widzowie są entuzjastyczni, zaangażowani, sami poszukują interesujących ich zagadnień.

Liczba badanych stacji niszowych w USA wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 10 lat, czas spędzony na oglądaniu treści tematycznych wzrósł prawie 7-krotnie, pokazując poziom zaangażowania widzów w treści. Również poza ekranem, średnia liczba polubień stron kanałów tematycznych na Facebooku wzrosła o 62% w ciągu ostatnich 3 lat, wskazując na żywiołowość reakcji i aktywność niszowych widzów.

 

3. ZASIĘG:

 

Stacje tematyczne oferują wyjątkowe możliwości zwiększenia zasięgu stacji ogólnotematycznych w kampanii. Analiza VAB pokazała, że dodając do media planu stacje tematyczne, można zwiększyć zasięg, o co najmniej 20%. Znacznie więcej niż przy pomocy konkurencyjnych mediów: tematycznie dopasowanej strony internetowej czy czasopism.

wykresy_1303_wykres_3

Zasięg kanału poświęconego gotowaniu wynosi ponad 30 mln widzów i jest o 67% większy niż najbardziej popularnej strony internetowej. Najpopularniejszy magazyn o gotowaniu nie dociera nawet do miliona odbiorców.

wykresy_1303_wykres_4

Zasięg kanału poświęconego sportom wynosi ponad 27 mln widzów i jest dwukrotnie większy niż najbardziej popularnej, sportowej strony internetowej. Najpopularniejszy magazyn o sporcie nie dociera nawet do 3 milionów Amerykanów.

 

4. WPŁYW I WARTOŚĆ:

 

Pasja, z jaką konsumenci oglądają treści tematyczne, zapewnia wartość dla reklamodawcy, ponieważ widzowie najprawdopodobniej zaangażują się w komunikację marki, m.in. konkursy, polubienia i udostępnienia w social mediach.

Według danych iSpot, widzowie chętniej rozmawiają o reklamach, generują więcej wyszukiwań i reakcji w mediach społecznościowych w porównaniu do nakładów na reklamę. Im wyższy wskaźnik, tym większa aktywność widzów w stosunku do wydatków danego reklamodawcy.

00wykresy_1303-05

Niszowe kanały stanowią idealne uzupełnienie kampanii telewizyjnej, docierają do znacznie większej ilości odbiorców niż inne media (strony www czy magazyny tematyczne). Komunikat reklamowy dociera do widzów w momencie, gdy są bardzo odprężeni, zainteresowani tematyką oglądanej treści i poświęceni realizacji swojej pasji. W odpowiedzi na precyzyjnie zaadresowany komunikat, konsumenci są bardziej skłonni do akceptacji i zapamiętania przekazu reklamodawcy.

 

Źródło:

Raport VAB „Niche is new black – how specialised cable networks deliver passionate audiences and value to advertisers”, USA, 2018 r.

Data publikacji: 25.03.2019 r.

Share

Podobne artykuły