wpisz szukaną frazę
Szukaj

TOP 5 wniosków z analizy kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 cykl #opiniejuroraeffie

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem merytorycznym konkursu i gali, przygotowało kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie.

 

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

 

Kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie otwiera publikacja podsumowująca analizę prac nagrodzonych w ubiegłorocznym konkursie Effie Awards. Analizę przygotowano na podstawie danych SAR Effie Awards w oparciu o badanie prowadzone z Kantar Millward Brown.

Sprawdź pozostałe publikacje z cyklu #opiniejuroraeffie.

 

TOP 5 wniosków z kampanii nagrodzonych w Effie Awards’17:

 

1.   Najczęstszym celem kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards jest wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych.

 

Trzema najczęściej stawianymi celami w kampaniach reklamowych są niezmiennie: wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, wzmocnienie wizerunku marki oraz  dotarcie z przekazem do nowej lub szerszej grupy docelowej.

Widoczny jest istotny spadek (o 14 p.p. mniej) ilości kampanii mających na celu zmianę grupy celowej. Coraz więcej kampanii  (+3 p.p.) za cel przyjmuje zwiększenie częstotliwości zakupów / używania marki.

 

 

 

 

2.   63% kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards 2017 jest kierowanych do konsumentów w wieku 25-45 lat.

 

Niecałe 30% kampanii uwzględnia młody target, czyli grupę w wieku do 25. roku życia, która jest trzecią najczęstszą TG w kampaniach nagrodzonych w ostatniej edycji konkursu Effie Awards.

 

 

 

 

3.   W prawie 90% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017, tv zostało wskazane jako medium dominujące w wydatkach reklamowych. (Wzrost o 17 p.p. vs ubiegły rok)

 

Interactive podano w 9% nagrodzonych zgłoszeń jako wiodący kanał komunikacji. 

 

 

 

 

4.   Spoty są głównym formatem komunikacji tv używanym w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.

 

Spotu tv użyto w 98% nagrodzonych strategii wykorzystujących tv w kampanii (wzrost o 7% p.p. vs ubiegły rok).

Komunikacja związana z kontentem video/tv/VOD jest niezmiennie wiodącą formą reklamy Interactive w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.

 

 

 

 

 

5.   80% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 wykorzystało w strategii mediowej 5 i więcej narzędzi komunikacji.

 

Najwięcej, bo prawie 20% kampanii wykorzystało 8 touchpointów.

 

 

 

 

 

Data publikacji: 17.04.2018 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna