TOP 5 wniosków z analizy kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 cykl #opiniejuroraeffie - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

TOP 5 wniosków z analizy kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 cykl #opiniejuroraeffie

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem merytorycznym konkursu i gali, przygotowało kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie.

 

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

 

Kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie otwiera publikacja podsumowująca analizę prac nagrodzonych w ubiegłorocznym konkursie Effie Awards. Analizę przygotowano na podstawie danych SAR Effie Awards w oparciu o badanie prowadzone z Kantar Millward Brown.

Sprawdź pozostałe publikacje z cyklu #opiniejuroraeffie.

 

TOP 5 wniosków z kampanii nagrodzonych w Effie Awards’17:

 

1.   Najczęstszym celem kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards jest wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych.

 

Trzema najczęściej stawianymi celami w kampaniach reklamowych są niezmiennie: wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, wzmocnienie wizerunku marki oraz  dotarcie z przekazem do nowej lub szerszej grupy docelowej.

Widoczny jest istotny spadek (o 14 p.p. mniej) ilości kampanii mających na celu zmianę grupy celowej. Coraz więcej kampanii  (+3 p.p.) za cel przyjmuje zwiększenie częstotliwości zakupów / używania marki.

 

 

 

 

2.   63% kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards 2017 jest kierowanych do konsumentów w wieku 25-45 lat.

 

Niecałe 30% kampanii uwzględnia młody target, czyli grupę w wieku do 25. roku życia, która jest trzecią najczęstszą TG w kampaniach nagrodzonych w ostatniej edycji konkursu Effie Awards.

 

 

 

 

3.   W prawie 90% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017, tv zostało wskazane jako medium dominujące w wydatkach reklamowych. (Wzrost o 17 p.p. vs ubiegły rok)

 

Interactive podano w 9% nagrodzonych zgłoszeń jako wiodący kanał komunikacji. 

 

 

 

 

4.   Spoty są głównym formatem komunikacji tv używanym w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.

 

Spotu tv użyto w 98% nagrodzonych strategii wykorzystujących tv w kampanii (wzrost o 7% p.p. vs ubiegły rok).

Komunikacja związana z kontentem video/tv/VOD jest niezmiennie wiodącą formą reklamy Interactive w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.

 

 

 

 

 

5.   80% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 wykorzystało w strategii mediowej 5 i więcej narzędzi komunikacji.

 

Najwięcej, bo prawie 20% kampanii wykorzystało 8 touchpointów.

 

 

 

 

 

Data publikacji: 17.04.2018 r.

Share

Podobne artykuły