wpisz szukaną frazę
Szukaj

Tv i reklama – adaptacja do obecnej rzeczywistości

#ChallengingTime

Wpływ COVID-19 spowodował, że oglądalność telewizji na żywo i z odtwarzaniem tego samego dnia wzrosła o 21% od czasu wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się.

Analiza wyników oglądalności brytyjskiej telewizji przedstawiona przez Thinkbox pokazuje, jak 2020 r. i wprowadzone ograniczenia w przemieszczaniu się wpłynęły na zachowanie Brytyjczyków. Wiele osób ponownie oceniło, co jest dla nich ważne. Znaleziono nowe sposoby łączenia się i dzielenia doświadczeniami, a wiele osób po raz pierwszy w dorosłym życiu potrafiło zwolnić tempo. Priorytety uległy zmianie, społeczeństwo zaczęło zachowywać się i funkcjonować inaczej, a strategie marketingowe musiały się szybko dostosować, aby to odzwierciedlić. Ponieważ wszyscy spędzali więcej czasu w domu i poszukiwali informacji i rozrywki, o 21% wzrosła oglądalność tv na żywo i z przesunięciem w ramach dnia emisji (VOSDAL), a oglądalność tv razem ze współmieszkańcami wzrosła o 30% rok do roku.

Wzrost oglądalności tv liniowej w trakcie trwania lockdownu.

Większa ilość czasu spędzona na oglądaniu telewizji to również więcej kategorii programów odkrywanych przez widzów. Brytyjscy nadawcy telewizyjni szybko zareagowali na potrzeby widzów, co zostało przez nich docenione.

Postawy wobec telewizji podczas blokady

Nie tylko telewizja liniowa odnotowała znaczy wzrost od czasu ogłoszenia lockdownu. W ciągu pierwszych pięciu tygodni izolacji oglądalność BVOD wzrosła o 45% rok do roku.

Artboard 30

W wyniku wzrostu oglądalności telewizji od czasu wprowadzenia obostrzeń (23 marca 2020 r.) wzrosło również oglądanie reklam telewizyjnych.

Oglądalność reklam telewizyjnych wzrosło o 19% rok do roku podczas lockdownu

Spoty telewizyjne są najbardziej zaufaną formą reklamy. Ponad 3 razy więcej osób ufa telewizji niż kolejnemu najlepiej działającemu medium reklamowemu. Kryzys związany z COVID-19 stworzył nową potrzebę świadomości kulturowej, ponieważ reklamodawcy musieli dostosować się do stanu emocjonalnego narodu.

Oczekiwane aspekty reklamy telewizyjnej

Skuteczna reklama zawsze sięgała do kultury popularnej i aktualnych realiów. Przykładem adaptacji reklamy do obecnych potrzeb, a jednocześnie utrzymania w dotychczasowym stylu i konwencji marki, jest reklama Yorkshire Tea:

 

Źródło:

Thinkbox, „Adapting to adversity: advertising lessons from lockdown”, UK, 2020 r.

 

Data publikacji: 05.02.2020 r.

Share

Podobne artykuły