wpisz szukaną frazę
Szukaj

Wpływ braku reklamy na mierniki kondycji marki

#ChallengingTime

Długoterminowe prognozy dla wielu marek będą niepewne, jeśli nie odpowiedzą prawidłowo na pandemię COVID-19, tak wskazują ustalenia kompleksowej analizy „Barometr COVID-19” opublikowanej przez globalną firmę Kantar, zajmującą się marketingiem i badaniami mediowymi.

Analitycy firmy Kantar, która bada opinie ponad 30 000 osób na ponad 50 rynkach, zilustrowali wpływ na zdrowie marek, które ograniczają swoją komunikację reklamową. Wyniki wieloletnich badań Kantara pokazują, że marketing dostarcza 58% efektów w długiej perspektywie czasu (dłuższej niż pół roku). Zaprzestanie emitowania komunikatów reklamowych ma znaczny wpływ na długofalową kondycję marki, co przedstawia poniższy wykres:

Zmiana netto w kondycji marki po 6 miesiącach od zaprzestania emisji reklamy tv

 

Kantar, diagnozując reakcję konsumentów na COVID-19, oferuje prognozy dla marek i sugeruje, aby nie zaprzestawać aktywności reklamowej. Gdy brak obecności reklamowej utrzymuje się przez dłuższy czas, słabnie więź konsumentów z marką, co wpływa na pozycję marki na rynku. Cięcie wydatków na reklamę skutecznie daje okazję konkurencji do przejęcia udziałów w rynku. Dlatego najlepszym sposobem na utrzymanie obecnej pozycji marki, bądź zyskanie szansy na długoterminowy wzrost pozycji firmy, to utrzymanie wydatków na reklamę, nawet w czasie recesji. Inwestowanie w stały poziom wydatków, a nawet zwiększenie wydatków na reklamę w czasie recesji mogą przynieść znaczne długoterminowe korzyści.

 

Źródła:

Kantar Millward Brown „What happens when brands go dark”, lipiec 2018 r.

Kantar „COVID-19 Barometer_Report Deck” marzec 2020 r.

Data publikacji: 22.05.2020 r.

 

Share

Podobne artykuły