wpisz szukaną frazę
Szukaj

Zatarcie stereotypów: kobiety uwielbiają filmy akcji, a mężczyźni romanse

Planując kampanię kierowaną do kobiet, nie warto kierować się utartymi schematami. Kobiety też oglądają sport i filmy akcji! Nie są to już gatunki zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn. Dowody na poparcie tej tezy dostarcza badanie Media Habits Survey przeprowadzone na grupie 1000 Amerykanów pod koniec 2017 roku.

 

Jak wynika z badania, kobiety również emocjonują się rozgrywkami sportowymi. Ponad 1/3 kobiet ogląda je co najmniej kilka razy w tygodniu, a wiek nie ma tu znaczenia. Treści sportowe są konsumowane najczęściej przez 25-34-letnie kobiety. Ponad ¼ pań w wieku 65+ ogląda sport co najmniej kilka razy w tygodniu.

 

 

Panie chętnie oglądają praktycznie wszystkie rodzaje filmów z kryminałami na czele i nie zawsze oglądają je z partnerem: 42% kobiet ogląda telewizję w pojedynkę, w przypadku panów jest tylko 38%.

 

 

Co ciekawe, ponad 40% mężczyzn ogląda romanse, a co czwarty mężczyzna przyznaje, że ogląda musicale kilka razy w miesiącu lub częściej.

 

Kobiety wybierają filmy akcji i kryminały częściej niż romanse. Lubią też oglądać sport. W ten sposób stereotypy dotyczące płci lub wieku ulegają zatarciu, o czym warto pamiętać w kontekście doboru pozycji programowych w media planie.

 

 

Źródło:

Badanie Media Habits Survey, USA,  3Q 2017 przeprowadzone przez Adobre Digital Insights (ADI)

 

 

Data publikacji: 30.11.20218 r.

Share

Podobne artykuły