wpisz szukaną frazę
Szukaj

Maksymalny zasięg i minimalny wastage dzięki addressable tv – case study Kia

#ChallengingTime

Jak przeprowadzić rebranding, skoncentrować się na zrównoważonym rozwoju oraz wdrożyć innowacyjną kampanię, która zmaksymalizuje zasięg wśród niszowej grupy docelowej?

 

DPG Media Advertising i Havas Media podjęły wyzwanie – z sukcesem. Kampania nie tylko dotarła do 75% odbiorców, ale także wyznaczyła nową jakość w belgijskim świecie reklamowym.

Nowe technologie i innowacje stały się nadrzędną filozofią marki Kia. Aby stać się jednym z liderów w dziedzinie mobilności, Kia Belgia zwróciła się do DPG Media Advertising i Havas Media z potrzebą określenia nowej innowacyjnej strategii marki oraz maksymalizacji zasięgu kampanii. Zadaniem agencji było:

Addressable tv pozwala na wyodrębnienie segmentu widzów pozostających poza zasięgiem kampanii w telewizji linearnej i poza działaniami online. Połączenie kampanii offline, online i addressable tv umożliwi realizację założeń strategii marki Kia.

 

Firma DPG Media Advertising we współpracy z agencją mediową Havas Media wybrała 3 filary przeprowadzenia kampanii:

Krok 1: Addressable tv dla szerokiego zasięgu

Kampania telewizyjna miała rozpocząć się w tradycyjnie spokojniejszym okresie letnim. W związku z tym podjęto wszelkie kroki w celu zwiększenia akumulacji zasięgu w dłuższym okresie. Spot telewizyjny Kia emitowano za pośrednictwem addressable tv na kanałach DPG Media. W ten sposób szybko osiągnięto szeroki zasięg: po tygodniu kampania dotarła do 53% grupy docelowej. Po kilku tygodniach wartość ta wzrosła do 83%.

Krok 2: Maksymalizacja zasięgu online

Dzięki internetowej kampanii wideo na stronach gazet HLN be, HLN Drive i platformie VOD VTM GO, czytelnicy artykułów o nowych samochodach, testach samochodowych i ubezpieczeniach komunikacyjnych mogli zobaczyć online nowy spot Kia. To z kolei przełożyło się na dotarcie z komunikatem do 67% grupy docelowej.

Krok 3: Przekierowanie grupy docelowej poprzez połączenie danych online i offline

Retargeting opierał się na połączeniu danych cyfrowych z etapu 1 (addressable tv) i etapu 2 (wideo online) z danymi offline z dekoderów Telenet. W ten sposób kolejne 2000 gospodarstw domowych, do których dotychczas nie dotarła kampania, udało się z powodzeniem targetować za pośrednictwem addressable tv. Po raz pierwszy w Belgii firma mediowa połączyła dane cyfrowe z danymi offline pochodzącymi z różnych technologii.

Obejrzyj case study.

Kampania Kia dotarła do ponad 130,000 gospodarstw domowych, co stanowi zasięg na poziomie 75%. Kia była bardzo podekscytowana zaawansowanym podejściem. „Nowe technologie i innowacje mają kluczowe znaczenie dla Kia” – podkreśla Sander Van de Wiele, Communication Manager w Kia Belgia. „Nowe podejście do kampanii DPG Media Advertising idealnie wpisuje się w naszą filozofię ciągłych innowacji. Dotarliśmy do naszej grupy docelowej w sposób bardzo ukierunkowany i inteligentny, aby zapoznać odbiorców z naszą nową marką”.

Julie Neyman, Dyrektor ds. Sprzedaży Reklamowej w Belgii w DPG Media Advertising, akcentuje: „Dzięki takiemu podejściu jesteśmy nie tylko w 100% zorientowani na klienta, ale także przenieśliśmy kampanię rebrandingową Kia na nowy poziom dzięki wykorzystaniu naszych cyfrowych danych. Łącząc dane cyfrowe z danymi z dekodera, byliśmy w stanie zmaksymalizować zasięg naszych mediów. Z niecierpliwością czekamy na nowe wyzwania z klientami takimi jak Kia Belgium, gdzie możemy wprowadzać innowacje dzięki naszym rozwiązaniom mediowym i ponownie prezentować najlepsze wyniki”.

 

Źródło:

egta.com „DPG Media Advertising and car brand Kia: a 100% data-driven strategy”, czerwiec 2022 r.

 

Data publikacji: 29.07.2022 r.

Share

Podobne artykuły