wpisz szukaną frazę
Szukaj

Sponsoring jako booster atrybutów marki. Case study Clochee

Sponsoring w przeświadczeniu reklamodawców ma służyć głównie wzmacnianiu świadomości marki. Wyniki badania polskiej marki kosmetycznej Clochee pokazały, że zaskakująco mocno wpływa na poszczególne atrybuty marki.

Clochee, wegańskie kosmetyki polskiego producenta, obecne były na rynku od 10 lat. W drugiej połowie 2023 roku, wraz z rozszerzeniem dystrybucji produktów i rozpoczęcia sprzedaży w największych drogeriach w Polsce, firma potrzebowała zwiększenia świadomości marki wśród polskich kobiet w wieku 25-64, z miast, o średnim dochodzie.

Widoczna reklamowo konkurencja i ograniczony budżet reklamowy firmy były motorem do poszukiwania rozwiązania na wyróżnienie się z tłoku reklamowego. A dzięki kreacji zdecydowano się zwrócić uwagę na naturalne właściwości produktów.

Celem kampanii było zwiększenie świadomości marki, przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na naturalne składniki zawarte w produktach marki Clochee, by klientka widząc produkt na półce, wybrała wegańskie kosmetyki z nowoczesnym składem. W media planie należało się skupić na obecności w miejscach, gdzie nie ma konkurencji. Zaproponowano kampanię sponsoringową, z jednoczesnym naciskiem na obecność przy programach o najwyższej oglądalności i najniższych kosztach CPP w grupie celowej, tak aby efektywnie kosztowo dobudować zasięg.

Kampania trwała od 1 października 2023 do 15 grudnia 2023. W ramach sponsoringu emitowane były 2 kreacje na billboardach sponsorskich w stacjach grupy TVN Warner Bros. Discovery, przy programach takich jak „Dzień Dobry TVN”, „Milionerzy”, „Prognoza Pogody” (TVN24 i TTV) oraz obecności przy filmach i serialach kobiecych, w stacjach tematycznych, w ramach oferty Multisponsoring Kobieta.

 

Walorem kampanii sponsoringowej była możliwość szybkiego zbadania rezultatów sponsoringu. Choć był to trudny, przedświąteczny okres, badaczom udało się przeanalizować wpływ sponsoringu na grupę celową. W wyniku kilkutygodniowej kampanii sponsoringowej, marka Clochee skutecznie zwiększyła swoją rozpoznawalność i regularność użytkowania produktów w swojej core’owej grupie celowej (kobiety 25-45), zwłaszcza w grupie obecnych użytkowniczek kategorii. Clochee poprawiło także swój wizerunek jako marka prestiżowa, luksusowa oraz dbająca o swoje konsumentki. Wśród osób, do których dotarła kampania, udało się skutecznie zbudować znajomość wspomaganą, zachęcić do zakupu oraz wzmocnić wszystkie badane aspekty wizerunkowe marki.

Dzięki kampanii sponsoringowej podniósł się prestiż marki – marka stała się postrzegana jako luksusowa, wysokiej jakości, z wyższej półki. Clochee, dzięki prezentacji na billboardzie sponsorskim nowoczesnych, eleganckich opakowań, budzi skojarzenia z wysoką ceną. Sponsoring to unikalne narzędzie dla reklamodawców, pozwalające skutecznie zbudować pożądany wizerunek marki i podkreślić najważniejsze cechy produktu. Dzięki podkreśleniu w kreacji spotu sponsoringowego atrybutów marki, odbiorcy dostrzegają te walory, na które położono nacisk kreatywny.

 

Źródło:

Zymetria, Badanie efektywności kampanii sponsoringowej marki Clochee, wrzesień-grudzień 2023 r., Polska

 

Data publikacji: 19.04.2024 r.

 

 

Share

Podobne artykuły