wpisz szukaną frazę
Szukaj

The Age of Television – dlaczego korzystamy z serwisów YouTube cz.4

Wraz z rozprzestrzenianiem się smartfonów, potrzeba odwrócenia uwagi i zabicia czasu znalazła się w zasięgu opuszków palców, a oglądanie wideo jest tylko jednym ze sposobów, w jaki zaspokajamy tę potrzebę. Dostępność urządzeń mobilnych oznacza, że niezależnie od lokalizacji, można znaleźć treść, która przerwie nudę, ożywi oczekiwanie na autobus lub przerwę w pracy. Takie powody wybierania krótkich treści wideo zostały przedstawione w najnowszym badaniu Thinkbox i MTM „The Age of Television – the needs that drive us”.

 

30% wszystkich respondentów wybiera krótkie filmy wideo dla rozproszenia uwagi (DISTRACT), w dużej mierze ze względu na mobilny charakter korzystania i różnorodność treści krótkich. Oglądanie filmów „TO DO” zajmuje tylko 2% całego czasu oglądania filmów i jest zdominowane przez wideo online, które stanowi 56% wszystkich wyświetleń w kategorii „TO DO”, w porównaniu do 31% w przypadku telewizji na żywo i 10% w przypadku odtwarzania / oglądania na żądanie. Dzieje się tak głównie, dlatego, że serwisy online mają bardzo duży wybór łatwo dostępnych „porad” na różne tematy. Badanie wykazało również, że 31% osób używa YouTube do słuchania muzyki bez oglądania obrazu.

 

 

 

 

Źródło:

Badanie MTM i Thinkbox „The Age of Television – the needs that drive us”, Wielka Brytania, 2018. Badanie opiera się na analizie 150-dniowego oglądania nakręconego przy pomocy okularów z zainstalowanymi kamerami noszonymi przez 30 osób oraz ilościowego badania 6000 osób. Po zakończeniu zadania każdy z respondentów szczegółowo rozmawiał o swoich wyborach do oglądania i motywacjach tego, co oglądał.

 

Data publikacji: 01.03.2019 r.

Share

Podobne artykuły