W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie siedmiu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2017.
Jako pierwsze case study przedstawiamy kampanię Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych „Wojna z rakiem” – laureat w kategorii Pro bono.
KATEGORIA:
Pro Bono
KLIENT:
Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych
ZGŁASZAJĄCY:
Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, Platige Image
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
OPP często prowadzą swoje działania w sposób standardowy, oparty na sprawdzonych, aby nie powiedzieć typowych schematach. Rzadko kiedy zastanawiają się nad tym, czy inaczej nie podejść do grupy docelowej, zmienić ją, rozszerzyć czy wręcz zaskoczyć.
Kampania, którą zdecydowaliśmy się nagrodzić w tym roku, miała jasny i trafnie sformułowany insight. Odeszła od tradycyjnych schematów oraz postawiła na dużo szerszą i mniej oczywistą grupę docelową. Połączenie powyższego, z atrakcyjną, wręcz spektakularną warstwą kreatywną, przełożyło się na realizację celów i wybitne efekty. Walka różne ma twarze, odpowiednie jej przedstawienie nie tylko przyciągnie ludzi do sprawy, ale także może zmienić podejście do samych chorych. Siła, moc i duch walki – to przecież cechy superbohaterów.