Case study Amundsen Vodka „Odkrywaj więcej” #opiniejuroraeffie 2019 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Amundsen Vodka „Odkrywaj więcej” #opiniejuroraeffie 2019

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.

Jako piąte case study, przedstawiamy kampanię Amundsen Vodka „Odkrywaj więcej” – laureat w kategorii Napoje alkoholowe.

KATEGORIA:

Napoje alkoholowe

KLIENT:

Stock Polska

ZGŁASZAJĄCY:

The Digitals

OPIS KAMPANII:

„Odkrywaj więcej” to kampania, która zrepozycjonowała wizerunek marki Amundsen i skróciła dystans, jaki dzielił ją i konsumentów. Wcześniejszą komunikację, opartą na historycznych odkryciach, zastąpiono nową – bardziej inspirująca, emocjonalną, a przede wszystkim, bliższą odbiorcom. Osią nowej platformy stały się historie współczesnych odkrywców. Do kampanii zaproszono Łukasza Nowickiego (aktora i podróżnika), Krzysztofa Starnawskiego (nurka głębinowego i speleologa) oraz Marcina Dobasa (podróżnika i fotografa National Geographic Polska). Zrealizowano 3 filmy z ich udziałem i wprowadzono nową, emocjonalną komunikację. Zwieńczeniem kampanii był konkurs fotograficzny i gala finałowa Amundsen Photo Awards, podczas której to właśnie konsumenci mogli podzielić się swoimi niezwykłymi odkryciami. Inspirujące historie ambasadorów, działania wciągające w świat marki i spójna komunikacja zaowocowały wynikami znacznie wyższymi, niż oczekiwane – wszystko zgodnie z ideą „Odkrywaj więcej”.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Iwona-Doktorowicz-Dudek

Co można zrobić z niewielkim budżetem, w kategorii która nie dopuszcza reklam TV, walcząc z pozycji małej marki z niską świadomością i mówiąc do grupy dość odpornej na przekaz reklamowy? Jeśli jest się pionierem, który nie boi się przesuwać granic i ma się dobry warsztat marketingowy – to okazuję się, że bardzo dużo. Jury nagrodziło: spójną i jakościową komunikację, która przy niewielkim budżecie wygenerowała rocznie niemal 40% wzrost sprzedaży na stabilnym rynku i znacząco osłabiła udziały głównych konkurentów.

 

Data publikacji: 29.11.2019 r

Share

Podobne artykuły