Case study Żabka „Kawa na każdym rogu” #opiniejuroraeffie 2019 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Żabka „Kawa na każdym rogu” #opiniejuroraeffie 2019

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.

Jako drugie przedstawiamy case study Żabki „Kawa na każdym rogu” – laureat w kategorii Retail/ Kanały sprzedaży.

KATEGORIA:

Retail/ Kanały sprzedaży

KLIENT:

Żabka

ZGŁASZAJĄCY:

PZL, Spark Foundry, Spacecamp

OPIS KAMPANII:

Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.

WYNIKI KAMPANII:

  • Podwojony wynik spontanicznej świadomości klientów o dostępności kawy na wynos w sklepach Żabka (3 miejsce Żabki, wśród miejsc najbardziej kojarzonych z ofertą kawową).
  • Dynamiczne wzrosty w ocenie smaku, świeżości kawy, jak również estetyki jej podania i miejsca konsumpcji.
  • Wzrost Net Promoters Score o 15 punktów procentowych (do poziomu 56 pkt) niemal zrównując się w tym zakresie z kluczowym konkurentem o ugruntowanej pozycji na rynku.
  • Wyniki sprzedaży kawy mocno powyżej planów – podczas trwania kampanii +54%, po zakończeniu kampanii +28% (trzeci miesiąc po zakończeniu kampanii).

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Eskpert_wiedza_grafika_1

Oceniając najlepsze projekty marketingowe w Polsce, rzadko zdarza się, że trafiamy na kampanię zaplanowaną w równie klarowny sposób jak kolejny nagrodzony projekt. Od bardzo trafnie zidentyfikowanej kluczowej obserwacji, przez jasne zdefiniowanie celów, po wysoką jakość, detal i lekkość kreacji – wszystko sprawia, że cała kampania „gra” niczym dobrze nastrojony instrument. Jest również przykładem harmonijnego połączenia działań marketingowych z kierunkiem biznesowym marki oraz zrównoważenia działań komunikacyjnych i marketingowych.

 

Data publikacji: 08.11.2019 r

Share

Podobne artykuły