Branża online jest na szczycie listy reklamodawców w Wielkiej Brytanii! Amazon, Facebook, Google, Moneysupermarket czy Netflix, przeznaczyli łącznie 639 milionów funtów na reklamę telewizyjną w 2016 roku. Wydatki na kampanie telewizyjne w tym sektorze, były większe niż w sektorze żywności, kosmetyków czy rozrywki.
Wpływy z reklam w telewizji w Wielkiej Brytanii wzrosły o 0,2% w 2016 roku do 5,27 miliardów funtów. Branża online zwiększyła aż o 8% inwestycje (w porównaniu z 2015 rokiem), plasując się w czołówce inwestorów w reklamę w telewizji.
Zobacz brytyjską reklamę telewizyjną firmy Amazon.
Lindsey Clay, Chief Executive, Thinkbox, skomentowała aktywność biznesu online*: „Telewizja jest atrakcyjna dla internetowych marek, głównie z uwagi na możliwość tworzenia emocjonalnych więzi z odbiorcami. To telewizja pomaga widzom poczuć się mniej wirtualnie i bardziej realnie”.
Hannah Wilson, Head of Marketing, Gumtree, jest podobnego zdania, jeśli chodzi o reklamę telewizyjną**. „Marki internetowe głównie wykorzystują telewizję jako masowe medium”. Twierdzi, że to dzięki obecności w telewizji, marki te mogą budować zaufanie swoich Klientów.
*Źródło: Thinkbox, „£5.27 billion invested in TV advertising in UK in 2016”, z dnia 23 lutego 2017.
** Źródło: Marketing Week, „Just Eat and Gumtree on why online brands should not rush to TV advertising”, z dnia 23 lutego 2017.