wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ‘18: Jak nie robić reklam?

Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.

Przedstawiamy siódmą część cyklu: relację z wystąpienia Kuby Sagana z agencji Feeders.

 

Kuba pracuje w branży od 10 lat i obecnie jest Współzałożycielem Feeders.agency oraz Członkiem Zarządu KTR. Feeders to agencja specjalizująca się w karmieniu feedu odbiorców wartościowymi treściami i branded entertainment. W przeszłości pracował m.in. jako Dyrektor Kreatywny K2, działając dla Netflix, Disney, Marvel, Żubrówka i IKEA. Ma na koncie ponad 50 nagród, oraz jurorował na Golden Drum, KTR i Cannes Young Creatives.

 

W dzisiejszych czasach budowanie wizerunku marki w oparciu o klasyczną reklamę jest coraz trudniejsze. Dlaczego i jak powinno zmienić się podejście do kreacji i briefów reklamowych? Najwyższa pora zacząć myśleć o tworzeniu reklam, które sprawiają wrażenie, jakby nie były reklamami. Kuba Sagan podczas swojej prezentacji daje główną wskazówkę: zastanowić się, jak wykreować obrandowaną rozrywkę. Swoje przemyślenia zilustrował przykładami:

 

Francuska sieć sklepów Monoprix wprowadziła usługę dostawy zakupów do domu. By ją promować, stworzyła „najgorszą piosenkę świata”.

Trzyminutowy film pokazujący całe życie małej dziewczynki, przygotowany przez agencję Forsman&Bodenfors promuje przede wszystkim zastosowane w aucie systemy bezpieczeństwa.

Pimp The Extreme Ninja Master Runway Chef Ink Tank Factor Has Talent Brasil – reality show emitowane w telewizji jest parodią najpopularniejszego gatunku tv w Brazylii. Dzięki długiemu formatowi, który nie był reklamowy, serial zgromadził znaczną grupę fanów i odniósł sukces wśród grup docelowych.

Marka Google zastanawia się, co by było, gdyby White Walkers używali Chromebooka do kreślenia swoich strategii? Świeży, kreatywny i innowacyjny sposób na budowanie świadomości.

KubaSagan(1)

Jak stworzyć reklamę, która nie jest reklamą?

Reklama jest reklamą. Od tego nie należy uciekać. Jednak istotne jest to, aby reklama nie była ogłoszeniem. Ludzie w mediach społecznościowych oczekują od treści trzech rzeczy: aby coś lub ktoś ich rozśmieszył, aby coś lub ktoś ich wzruszył oraz aby powiedzieć im coś, czego nie wiedzą, a na czym im zależy. Czyli naszym zadaniem, przy tworzeniu reklam jest: rozśmieszyć, wzruszyć i edukować. Właśnie takie reklamy wygrywają.

Jaka reklama ostatnio Cię zaskoczyła podejściem do konsumenta?

Dla Żubrówki zrobiliśmy kampanię pt.: „Czarna Polana” przy współpracy z Tomkiem Bagińskim. Stworzyliśmy film animowany zrealizowany w sześciu stylach klasycznej polskiej animacji, który opowiadał historię współpracy człowieka i natury. To przykład, gdzie agencja zaprasza twórców spoza branży do wspólnego etapu kreacji. To jest dla mnie kreatywne podejście.

Jak ważny jest dla Ciebie brief reklamowy?

Brief jest dla mnie latarnią między nami, a klientem. Kiedy zarówno jedna, jak i druga strona za bardzo odpłynął od brzegu to brief powinien nakierowywać ich na cel. Pytanie tylko, co się dzieje dalej. Jak brief, który dostaje agencja, jest przekazywany do działu kreacji? Jak przekazany jest on dalej – do artysty czy influencera, z którymi pracuje agencja? Idealnie byłoby, aby w całym procesie był jeden dokument, który określa wszystkie cele i ma wszystkie dane, a każda nowa osoba, która wejdzie do procesu projektowego miała zawsze ten sam stan wiedzy co reszta zespołu. A nierzadko dzieje się właśnie tak, że główne cele zacierają się na poszczególnych etapach pracy.

 

Data publikacji: 25.01.2019 r.

Share

Podobne artykuły