wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak branded content wywołuje emocje i zwiększa sprzedaż?

Nowe badanie Realeyes, przeprowadzone na zlecenie amerykańskiej sieci telewizyjnej Turner pokazuje, że emocjonalny wpływ branded content zwiększa ROI. Połączone siły Turner Ignite, innowacyjnej technologii Turner Ad Sales oraz platformy technologicznej AI Realeyes, sprawdziły, co ludzie myślą o ekspozycjach branded content w porównaniu z tradycyjnymi 30-sekundowymi reklamami oraz o tym, jak emocje wpływają na kluczowe wskaźniki marki.

Branded content uszczęśliwia ludzi

 

Treści branded content zazwyczaj opowiadają ciekawą historię, dlatego też zaangażowanie emocjonalne wzrasta o 31% podczas oglądania. Stały wzrost dodatni pozytywnej reakcji emocjonalnej w trakcie trwania treści zawierającej branded content oznacza zdolność tego formatu do utrzymania zaangażowania emocjonalnego. Emocjonalna reakcja podczas oglądania tradycyjnych reklam w badaniu zasadniczo pozostała bez zmian.

 

Branded content a emocje

Szczęśliwi ludzie chętniej zapamiętają Twoją markę:

Ponad 67% uczestników uznało, że treści branded content są bardziej interesujące, trafniejsze i bardziej skłaniające do myślenia o reklamowanej marce w momencie zakupu.

 

Stosunek i postawy widzów do treści branded content

 

Szczęśliwi ludzie, którzy pamiętają Twoją markę, chętniej kupią Twoje produkty:

Respondenci, którzy oglądali treści branded content, wykazywali znaczny wzrost preferencji w stosunku do opisywanej marki i ocenili markę o 57% korzystniej niż grupa kontrolna. Osoby, które oglądały treści z product placementem, wykazały o 17% większą szansę na zakup obejrzanego produktu.

 

Branded content a emocje

 

 

Badania pokazują, że

 

Źródła:

Badanie Realeyes „Measuring the Emotional Impact of Branded Storytelling”, 2018. Badanie przeprowadzone wśród 2 grup: jednej składającej się z 4824 respondentów oglądających 20 programów zawierających branded content oraz drugiej, w której było 4202 respondentów oglądających tradycyjne 30 sekundowe reklamy w podobnych kategoriach. Realeyes analizował reakcje emocjonalne sekunda po sekundzie, w których 4824 osoby oglądały treści branded content wyprodukowane przez Turnera w programach rozrywkowych, sportowych i wiadomościach, i porównywał do reakcji 4 202 respondentów, którzy oglądali bardziej tradycyjne reklamy.

www.adage.com/article/turner-ignite/biometric-research-proves-purchase-power-branded-content-ad-age-turner-ignite/315635/   10.02.2019

Data publikacji: 10.05.2019 r.

Share

Podobne artykuły