wpisz szukaną frazę
Szukaj

Marketerzy pomagają przetrwać izolację

#ChallengingTime

Firmy wyciągają pomocną dłoń w stronę konsumentów, pomagając im przetrwać czas w domowej izolacji.

Muzea, wystawy, teatry organizują pokazy online połączone z warsztatami dla najmłodszych, aby zapewnić nie tylko rozrywkę i naukę, ale również możliwość zobaczenia unikalnych eksponatów ze swoich zbiorów. Firmy telekomunikacyjne, w ramach akcji #zostańwdomu, zaoferowały darmowy internet mobilny, aby zdalna praca i nauka odbywały się bez przeszkód, a podczas wieczorów spędzanych przed telewizorami można było cieszyć się bogatą ofertą programową VOD. Siłownie i studia jogi, w tym Planet Fitness i CorePower Yoga, oferują zajęcia online, aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa, ale bez rezygnacji z zajęć fitness. Pracownie psychologiczne oferują telefoniczne i online spotkania z terapeutami. Użytkownicy portali społecznościowych łączą się i pomagają starszym w zakupach, wyprowadzaniu pupili czy dostarczaniu posiłków. Konsumenci, izolowani w domach, mają naprawdę szeroki wachlarz ofert spędzenia czasu:

 

1.     EMPIK

Sieć księgarni w ramach programu Empik Premium bezpłatnie udostępniła 13 tysięcy audiobooków i e-booków, w tym setki lektur. Dodatkowo organizuje e-spotkania autorskie i zaprasza dzieci na warsztaty naukowe online.

2.     PLAYER

Player 4 kwietnia wraz z Fundacją TVN „Nie jesteś sam” oraz Bongo Media Production zorganizowali #koncertdlabohaterów. Marka dla klientów platformy Allegro oferuje bezpłatny 30-dniowy dostęp do swoich zbiorów.

3.     SQULA

Platformy do nauki online, takie jak Squla, oferują miesięczny bezpłatny dostęp dla uczniów szkół, które zgłoszą swoją chęć korzystania z interaktywnych pomocy naukowych.

4.     REEBOK

Marka sportowa zapewnia treningi w warunkach domowych przygotowane przez specjalistów z ekipy Reebok Run Crew. Na swojej facebookowej grupie specjaliści z różnych dziedzin sportu prowadzą treningi na żywo, które później można odtwarzać.

5.     ASTROHUNTERS

Twórcy platformy, dotychczas oferujący pokazy i kosmiczne warsztaty dla dzieci, wykorzystali social media, aby nie przerywać dotychczasowej działalności i umożliwić dzieciom korzystanie z ich warsztatów. Aby wziąć udział w kosmicznej podróży, transmitowanej na zamkniętej grupie, należy wprowadzić numer wykupionego biletu i na 1,5 godziny wysłać najmłodszych na dobrą zabawę w kosmos.

6.     GOOGLE

Marka udostępniła swoją usługę wideokonferencji Hangouts Meet wszystkim klientom oraz utworzyła fundusz COVID-19, który umożliwia pracownikom zatrudnionym na czas określony i sprzedawcom na całym świecie skorzystanie z płatnego zwolnienia chorobowego, jeśli mają potencjalne objawy COVID-19 lub nie mogą wyjść do pracy z powodu poddania ich kwarantannie.

7.     LINKEDIN

LinkedIn otwiera 16 kursów edukacyjnych za darmo. Kursy dostarczają cennych wskazówek, jak utrzymać produktywność, budować relacje, gdy nie możesz osobiście być na spotkaniu, korzystać z wirtualnych narzędzi do spotkań i równoważyć balans pomiędzy rodziną a pracą.

8.     STARBUCKS

Marka we współpracy z Lyra Health oferuje swoim partnerom spersonalizowaną, poufną opiekę psychiatryczną, 20 bezpłatnych sesji osobistych lub wideo dla partnerów oraz każdego z ich uprawnionych członków rodziny.

9.     LEGO

LEGO również wspiera swoich młodych klientów, pierwsza inicjatywa to darowizna w wysokości 50 milionów USD od Fundacji LEGO na wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci i zapewnienie im dalszego dostępu do nauki poprzez zabawę, która pomaga rozwijać umiejętności przez całe życie. Druga inicjatywa to platforma #letsbuildtogether – miejsce na dzielenie się pomysłami na budowanie, wspierana codziennymi inspiracjami na naukę przez zabawę i wyzwaniami stawianymi przez projektantów LEGO®.

 

Na świecie niektóre firmy zaprzestały swojej codziennej produkcji i zainicjowały tworzenie środków do dezynfekcji rąk, w tym producent luksusowych towarów LVMH i brytyjski browar BrewDog. Również producent alkoholi Tito ogłosił, że będzie teraz produkować i dystrybuować 24 tony środka dezynfekującego do rąk, aby pomóc w walce z pandemią COVID-19. Także branża modowa silnie wspiera walkę z pandemią. Domy mody, takie jak Louis Vuitton, Dior, Gucci i Prada, to tylko kilka przykładów marek, które obiecały wyprodukować miliony maseczek na twarz. Również H&M i Zara zaczęły podejmować kroki w celu przejścia z produkcji tekstyliów na wytwarzanie materiałów zdrowotnych.

Marki na całym świecie wykorzystują swoje możliwości i jednoczą się w walce z wirusem, wszystko dla dobra ludzi, swoich klientów.

 

Źródło:

Forbes, „50 ways companies are giving back during the coronavirus pandemic”, marzec 2020 r.

 

Data publikacji: 17.04.2020 r.

Share

Podobne artykuły