wpisz szukaną frazę
Szukaj

Nieodkryty potencjał rynku TV dzieci

Telewizja dla dzieci to wciąż sektor, którego reklamodawcy nie wykorzystują w pełni. Powodem jest obawa przed ograniczeniami narzucanymi najmłodszym przez ich rodziców. Jak więc zjednać sobie sympatię widzów? Ważna jest treść – wartościowa, przyciągająca emocjami i autentycznością.

 

Dlatego marki dbają o kontent reklam, które będą je reprezentować. Co więcej, rozpoczynają proces komunikacji reklamowej już na poziomie tworzenia treści, niezależnie od ich rodzaju – choćby w przypadku lokowania produktu czy dedykowanych filmów.

 

Telewizja na całym świecie pełni wiele funkcji, które przekładają się również na rynek dzieci. W Wielkiej Brytanii trzech na czterech mieszkańców zapewnia, że zawsze znajdzie się rola dla telewizji w ich życiu. Co więcej, 70% Brytyjczyków cieszy się wspólnym oglądaniem telewizji z rodziną. Takie statystyki tworzą szeroką gamę niewykorzystanych okazji dla reklamodawców.

 

Myślą przewodnią marketingu programów dla dzieci są słowa „time well spent” – czas poświęcany na konsumpcję telewizji przez najmłodszych, mimo że często ograniczony, powinien być jak najlepiej spędzony. Oznacza to powodzenie tych marek, które cieszą się zaufaniem widzów. Agencja badawcza Giraffe Insights przeprowadziła badanie pod tytułem „Kids and the Screen”, z którego wynika, że tylko 9% rodziców wybiera dla swoich dzieci wideo z darmowych źródeł. Wynika to z przeświadczenia o bezpieczeństwie płatnego kontentu.

 

Z kolei z raportu z rynku brytyjskiego pod tytułem „Children and Parents: Media Use and Attitudes Report” opublikowanego przez Ofcom 29 listopada 2017 wynika, że odbiornik telewizyjny wciąż zajmuje pierwsze miejsce wśród urządzeń wykorzystywanych do oglądania telewizji. Ponad 9 na 10 badanych dzieci właśnie za pomocą odbiornika TV konsumuje treści telewizyjne. Co ciekawe, z takiego rozwiązania korzystają najczęściej 3- i 4-latkowie, ponieważ to właśnie najmłodsze dzieci spędzają najwięcej czasu przed telewizorem. Ta czynność stanowi zdecydowaną większość czasu poświęcanego przez nich na media ogólnie (co wynosi średnio 15 godzin w grupie  3-4 i 13,5 godziny w grupie 5-7).

 

wykres 0822_1 copy (1)

 

 

 

Źródła:

www.campaignlive.co.uk/article/why-brands-look-childrens-entertainment-market/1487850, 18.07.2018

Raport „Children and Parents: Media Use and Attitudes Report”, Ofcom, 29.11.2017

Data publikacji: 24.08.2018 r.

Share

Podobne artykuły