wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja w liczbach na świecie

Jakie treści uwielbiają oglądać różne grupy celowe?

Z przeprowadzonego badania na 10 światowych rynkach wynika, że najbardziej atrakcyjne są trzy filary contentu TV: filmy, programy telewizyjne i sport.

 

 

Jednak dla różnych grup widzów, rożne treści są atrakcyjne. Najwięcej młodych w wieku 18-24 uwielbia oglądać programy telewizyjne, zaś ich starsi koledzy w wieku 25-34 lat deklarują, że najbardziej uwielbiają filmy, a sport do główna domena ludzi w wieku 35-44 lata.

 

tv_love_wykres

Źródło: Ampere Analysis, dane za 2016 r. *badaniem objęto 10 500 respondentów w 10 krajów.

 

 

Gdy bliżej przyjrzymy się sytuacji widzów w wieku 18-34 lata, w różnych krajach, to największą atrakcyjnością cieszą się nadal filmy,  zwłaszcza we Włoszech i Hiszpanii. Wysoką pozycję w rankingu zajmują Stany Zjednoczone, gdzie jest szeroki wybór krajowych produkcji filmowych.

 

 

Polska plasuje się w połowie rankingu, aż 78% młodych Polaków deklaruje, że uwielbia filmy.  Za nami: Niemcy, Holandia i Dania.  Najmniej entuzjastycznie do tej kategorii treści, odnoszą się Szwedzi, co może wynikać z mniejszego zainteresowania zagranicznymi produkcjami.

 

 

Pomimo różnic w wartościach procentowych, ważne jest przyciąganie młodych atrakcyjną i aktualną zawartością treści telewizyjnych, zarówno w Polsce jak i na świecie.

 

tv_love_wykres

Źródło: Ampere Analysis, raport dostępny wersji elektronicznej : http://www.thedrum.com/news/2016/12/12/how-key-are-the-three-content-pillars-tv-viewing, dostęp: 12 grudnia 2016 .

Share

Podobne artykuły