Jakie treści uwielbiają oglądać różne grupy celowe?
Z przeprowadzonego badania na 10 światowych rynkach wynika, że najbardziej atrakcyjne są trzy filary contentu TV: filmy, programy telewizyjne i sport.
Jednak dla różnych grup widzów, rożne treści są atrakcyjne. Najwięcej młodych w wieku 18-24 uwielbia oglądać programy telewizyjne, zaś ich starsi koledzy w wieku 25-34 lat deklarują, że najbardziej uwielbiają filmy, a sport do główna domena ludzi w wieku 35-44 lata.
Gdy bliżej przyjrzymy się sytuacji widzów w wieku 18-34 lata, w różnych krajach, to największą atrakcyjnością cieszą się nadal filmy, zwłaszcza we Włoszech i Hiszpanii. Wysoką pozycję w rankingu zajmują Stany Zjednoczone, gdzie jest szeroki wybór krajowych produkcji filmowych.
Polska plasuje się w połowie rankingu, aż 78% młodych Polaków deklaruje, że uwielbia filmy. Za nami: Niemcy, Holandia i Dania. Najmniej entuzjastycznie do tej kategorii treści, odnoszą się Szwedzi, co może wynikać z mniejszego zainteresowania zagranicznymi produkcjami.
Pomimo różnic w wartościach procentowych, ważne jest przyciąganie młodych atrakcyjną i aktualną zawartością treści telewizyjnych, zarówno w Polsce jak i na świecie.