W Stanach Zjednoczonych wraz ze wzrostem użytkowania „smart TV” i „connected TV” dynamicznie rozwija się rynek usług streamingu.
Co ciekawe, zaspokajając potrzeby użytkowników, Hulu- wiodąca firma usług streamingu w USA dodała w 2017 roku do swojej oferty telewizję na żywo: 21st Century Fox, Walt Disney, NBCUniversal, CBS Corporation, Turner Networks, A + E Networks i Scripps Networks Interactive.
Funkcja „live streaming TV” wyróżnia Hulu spośród niektórych głównych konkurentów, takich jak Netflix czy Amazon Prime Video, którzy umożliwiają dostęp przeważnie do treści wideo na żądanie. Netflix oferuje pełne cykle produkcji, które zazwyczaj nie są już dostępne w telewizji (jak wszystkie dziesięć sezonów „Przyjaciół”), a także warte obejrzenia filmy, które uzupełnia wysokiej jakości produkcjami jak „House of Cards”. Amazon natomiast transmituje na żywo, ale w inny sposób (niedawno kupił prawa do przesyłania strumieniowego NFL).
Paul Verna, analityk ds. wideo w firmie eMarketer twierdzi, że „Oryginalny content oferowany przez każdą platformę będzie kluczem do odróżnienia się na rynku. Niezależnie od tego, czy chodzi o liniowy OTT czy usługę na żądanie”.
Źródło: AdWeek, “At NewFronts, Hulu Will Tout Its Most Ambitious Move Yet—a New Live TV Bundle Launching This Month”, 30 kwietnia 2017r.