Telewizja przez wiele lat stawiała czoła różnym wyzwaniom, ale ciągle wychodzi z każdej walki zwycięsko – to główne przesłanie z raportu Ipsos Connect: “Future of TV. The evolution of TV everywhere”.
Popyt na treści video nadal rośnie, a granice między ekranami ulegają rozmyciu. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym na reklamodawców czeka kilka ważnych wyzwań.
#1. Zrozumienie efektu synergii na różnych platformach
Dzięki zjawisku multiscreeningu, reklamodawcy mają więcej możliwości planowania zintegrowanych kampanii. Coraz ważniejsza będzie adaptacja poszczególnych reklam do każdego urządzenia. Stwarza to niesamowite pole do wykazania się kreatywnością, która jest niezbędna w tworzeniu innowacyjnych reklam – np. wątek spotu TV kontynuowany może być na innym ekranie.
#2. Dotarcie do właściwej widowni
Konsumowanie treści wspólnie z innymi domownikami, na różnych urządzeniach w tym samym czasie, powoduje coraz większe trudności w mierzeniu parametrów kampanii. Wzrośnie znaczenie właściwego oprogramowania, zwłaszcza z wykorzystaniem telefonów komórkowych, które są najbardziej osobistym urządzeniem. Prawdopodobnie za ich pomocą będziemy mierzyć efektywność kampanii na różnych ekranach.
#3. Dopasowanie treści programowych i reklamowych
Treści telewizyjne są coraz bardziej angażujące, co oznacza rosnące oczekiwania widzów wobec reklam. Właśnie dlatego reklamodawcy powinni być coraz bardziej innowacyjni, zwłaszcza w kwestii dopasowania reklam do zawartości programowej.
Źródło: opracowano na podstawie raportu Ipsos Connect: “Future of TV. The evolution of TV everywhere”, dostęp: 3 marca 2017r.