Case study CCC Sprandi „Sport is an attitude” #opiniejuroraeffie 2022 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study CCC Sprandi „Sport is an attitude” #opiniejuroraeffie 2022

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2022.

Jako ósmą przedstawiamy kampanię  CCC Sprandi „Sport is an attitude” – laureata w kategorii Young Audience.

KATEGORIA:

Young Audience

KLIENT I LIDER:

CCC

OPIS KAMPANII:

CCC mając szerokie porfolio marek, nie pokrywało potrzeb Generacji Z, rzutując jednocześnie na wizerunek całej oferty – czyniąc ją nieatrakcyjną. Marka Sprandi przez lata nie miała żadnej strategii. Pierwsza znacząca kampania w 2021 roku zbudowała markę w zaledwie rok dzięki językowi wizualnemu i komunikacji trafiającej do młodych konsumentów. CCC doczekało się pierwszej oferty streetwaerowej, a zarówno produkt, jak i komunikacja, zostały osadzone w najpopularniejszym trendzie lat 90. Skutkowało to osiągnięciem założonych celów: wzrostem wygenerowanej marży czy reve o 86%, rozpoznawalności na poziomie 34% i pozytywnym buzzem w Internecie.

WYNIKI KAMPANII:

Wygenerowanie najwyższego wzrostu marży (101%) i reve (85%) od 2019 roku dla wszystkich marek własnych należących do CCC.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII YOUNG AUDIENCE:

Kto z nas ma nastolatka w domu wie, że skuteczne dotarcie do niego – zaiste – zasługuje na Effie. Również meta-analizy kampanii skierowanych do młodych odbiorców pokazują, że w tej kategorii trudno o wysoki ROI a łatwo o cringe.

Nagrodzona złotem w tej kategorii marka miała dodatkowe wyzwania: będąc małą i lokalną, musiała się zmierzyć z globalnymi gigantami, które budowały swoją pozycję od przeszło 80 lat. Konkurentom było dużo łatwiej się odnaleźć w dominującej modzie retro, bowiem wystarczyło im przypomnieć swoje kultowe produkty z lat 90.

A jednak nasza bohaterka na essie wygrała tę walkę. Połączyła w idealnej historii: insight osadzony w nostalgii, strategię autentycznego związania się z aspirującymi nurtami muzycznymi jak K-Pop i rap, możliwość wyrażania siebie dzięki personalizacji produktu oraz partnerskie i przemyślane wsparcie wielkich acz kontrowersyjnych gwiazd.

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 17.01.2013 r.

 

Share

Podobne artykuły