W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2022.
Jako piatą przedstawiamy kampanię Lubella „Nowoczesny makaron, a jak od babci” – laureata w kategorii Food.
KATEGORIA:
Food
KLIENT:
Grupa Maspex
ZGŁASZAJĄCY:
Starcom, Brainbox, Feeders Agency
OPIS KAMPANII:
Marce z nowoczesnym wizerunkiem nie jest łatwo przekonywać do siebie lojalnych konsumentów marek „swojskich”. Lubella udowodniła, że miks unikalnego produktu z odważną, przełamującą „kulinarne” schematy komunikacją, może dać spektakularne rezultaty – wzrosty w spadającej kategorii! Udało nam się zbudować i zawłaszczyć benefit, który jest driverem dla dwóch różnych segmentów konsumenckich: poszukujących swojskiej jakości i dbających o ekosystem.
WYNIKI KAMPANII:
Przy spadającej kategorii zwiększyliśmy sprzedaż w okresie kampanii aż o blisko jedną trzecią Val & Vol.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII FOOD:
Wejście w nowy segment lub kategorię nigdy nie jest łatwe. Nawet jeśli zabiera się za to lider w swojej kategorii. Wejście w nowy segment lub kategorię wymaga nie tylko sprytu i odwagi, ale przede wszystkim świadomego i skutecznego zaplanowania i użycia komunikacji, żeby osiągnąć zaplanowane cele biznesowe. Tak właśnie stało się tym razem. I za to właśnie Jury przyznaje złoto w konkursie Effie. Nasz laureat to jedna z największych firm w Polsce w branży spożywczej – jednak nadal zachowująca świeżość w myśleniu i odwagę w działaniu. Nasz laureat potrafi nadal zaskakiwać. Tak właśnie zrobił tym razem.
Data publikacji: 13.12.2022 r.