W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2022.
Jako dziewiątą przedstawiamy kampanię Erbud „Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming” – laureata w kategorii PR i Employer Branding.
KATEGORIA:
PR i Employer Branding
KLIENCI:
Erbud, Globalworth
ZGŁASZAJĄCY:
Gameset
OPIS KAMPANII:
W 2021 roku polska grupa kapitałowa Erbud stanęła przed trudnym wyzwaniem. Chcąc skutecznie podtrzymać swoją projekcję wzrostu i niwelować dystans do rynkowych liderów, marka musiała postawić fokus na rekrutację stażystów. Mając mniejszy potencjał komunikacyjny niż konkurencja i mierząc się z trudną sytuacją demograficzną, postanowiliśmy złamać branżowe schematy i niekonwencjonalną kampanią wygrać serca studentów. Rozwiązaniem okazał się gaming. To był strzał w dziesiątkę! Kampania „Walka o Koszyki” nie tylko zrealizowała cele rekrutacyjne (cel przekroczony dwukrotnie), ale także wygenerowała ogromne zainteresowanie mediów. Akcja była też jedną z pierwszych polskich kampanii w metaverse.
WYNIKI KAMPANII:
Ponad 700 000 zł ekwiwalentu reklamowego i setka publikacji na temat kampanii rekrutacyjnej firmy budowlanej, czyli 4x więcej niż cel i 7x więcej niż referencyjny projekt gamingowy.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII PR I EMPLOYER BRANDING:
Na rynek pracy wkracza Pokolenie Z: inne od nas Boomerów, inne od Millenialsów. Młodzi ludzie oczekują od pracodawcy przede wszystkim pracy fajnej, w której będą mogli się rozwijać, uczyć na błędach, mieć swobodę i poczucie sprawczości.
Znaczenie trudnej kategorii Employer Branding z każdym rokiem rośnie. Kiedy natrafiliśmy na zgłoszenie z branży budowlanej, szykowaliśmy się na błyskotliwy opis skutecznej akcji polegającej na obecności firmy na targach pracy, rozdawaniu ulotek i rozklejaniu plakatów na politechnikach oraz błyskotliwie zaprojektowanej na nowo zakładki KARIERA na www.
Tymczasem zobaczyliśmy jedną z najodważniejszych, najbardziej niestandardowych, niebanalnych i nieoczywistych, ale przede wszystkim skutecznych kampanii employer brandingowych. Gratulacje dla twórców kampanii, największe dla osoby, która odważyła się wejść do gabinetu prezesa mówiąc: a może zagramy z naszymi kandydatami w Counterstrike’a?
Data publikacji: 24.01.2013 r.