Case study Greenpeace „Do ostatniego drzewa" #opiniejuroraeffie 2018 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Greenpeace „Do ostatniego drzewa” #opiniejuroraeffie 2018

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.

Przedstawiamy case study kampanii Greenpeace „Do ostatniego drzewa” – laureata w kategorii Positive change: Edukacja społeczna i Pro Bono.

 

KATEGORIA:

Positive change: Edukacja społeczna i Pro Bono

KLIENT:

Greenpeace

ZGŁASZAJĄCY:

Ogilvy, Gameset, Lifetube, Facebook

 

WYNIKI KAMPANII:

Kampania wywołała ogromne zainteresowanie. Zebrano łącznie ponad 20 tys. petycji co dało nowy ważny argument w debacie i pozwoliło otworzyć ją na nowo.
Video wspierające kampanię osiągnęły (organicznie) łącznie 514 658 wyświetleń! Dodatkowo, średni engagement rate osiągnął wysoki poziom 5,6%, łączna liczba reakcji „łapek”: 25 609, z czego 97% pozytywnych. Liczba komentarzy: 3187, a czas oglądania ponad 4 lata i 10 miesięcy! W porównaniu do innych video o Puszczy filmy
z kampanii miały ponad 3x więcej wyświetleń i silniej zaktywizowały odbiorców (5% engagement rate filmów
z kampanii vs 3%).
Live rozgrywka na Twitchu zdobyła liczbę organicznych wyświetleń na poziomie niemal 130 000; 9 700 max CCU (najwięcej osób oglądających na raz), a średnia liczba widzów wyniosła 5928. Był to największy stream Gimpera
w ciągu 2017 roku pod względem średniej liczby widzów i maksymalnej liczby widzów. Jednocześnie był to największy stream poświęcony grze Minecraft w 2017 roku!
W ciągu miesiąca od rozpoczęcia kampanii udało się pozyskać media o wartości 1 569 700 zł (AVE). W tym samym czasie całkowity zasięg earned media w TV i internecie wyniósł 32,5% a w internecie 308,7 mln UU. Akcja od samego początku została entuzjastycznie przyjęta przez media. Pojawił się szereg publikacji w mediach społecznościowych
i branżowych, do kampanii oficjalnie przyłączył się również Microsoft, umieszczając informację o mapie na ekranie startowym gry. O kampanii napisały wszystkie najważniejsze media gamingowe w Polsce. Po zakończeniu głównej części kampanii okazało się, że jej działanie jest długofalowe – dzięki mapie nadal pojawiały się transmisje graczy, dyskusje na forach oraz publikacje w mediach.

 

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

songin

20 tys. podpisanych petycji na rzecz ochrony Puszczy Białowieskiej w kluczowym dla sprawy momencie. Petycji podpisanych poprzez młodych ludzi, którzy, wydawać by się mogło, nie interesują się takimi sprawami. A z prawnego punktu widzenia mają prawo decydować o „dziedzictwie” Narodowym. Zakochali młodych w Puszczy, poprzez stworzenie wiernej jej kopii (7 mln drzew) w kultowej grze Minecraft. Puszczy tak pięknej, odzwierciedlonej w każdym szczególe, by młodzi chcieli o nią walczyć w świecie realnym. W dynamice gry, wycięto Puszczę, zostawiając jedno drzewo. A to, odnalezione przez słynnego gamera, oznaczało przywrócenie pierwotnej mapy. Kampania: „Oby cyfrowa kopia Puszczy nie była jej ostatnią wersją” zaangażowała w sposób kreatywny młodych ludzi w akcję społeczną, zbudowała świadomość problemu; przełożyła się na konkretne działania wykorzystując nowe technologie, influencerów i zaawansowane narzędzia digitalowe.

Share

Podobne artykuły