W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie siedmiu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2017.
Przedstawiamy case study kampanii Maggi „Daj się zaskoczyć!” – laureata w kategorii Żywność.
KATEGORIA:
Żywność
KLIENT:
Nestlé Polska
ZGŁASZAJĄCY:
Publicis, MEC, GoldenSubmarine
OPIS KAMPANII:
Przyprawa MAGGI to specjalista od zup o najwyższej penetracji wśród osób powyżej 60. r.ż. Co zrobić, gdy zup gotuje się coraz mniej, a liczba lojalnych użytkowników z przyczyn naturalnych maleje? Rekrutowano młodszych użytkowników i zmierzono się z wyzwaniem zmiany ich przekonania, że marka MAGGI jest staroświecka i nadaje się wyłącznie do zup. Dzięki przyjęciu właściwej strategii i w konsekwencji stworzeniu atrakcyjnej i angażującej idei komunikacyjnej, którą przełożono na wiele mediów, odniesiono sukces: wprowadzono przyprawę MAGGI do współczesnej kuchni, osiągając przy tym rekordowy poziom sprzedaży.
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY – Przewodniczący grupy Piotr Piętka, CEO Publicis Media
Zmiana oblicza marki zawsze jest poważnym wyzwaniem dla marketera oraz agencji. Szczególnie w sytuacji, kiedy konieczne jest zdecydowane jej odmłodzenie i zainteresowanie nią nowych konsumentów, którzy dają szansę na zwiększanie wolumenów sprzedaży. W nagrodzonym przypadku opracowana strategia komunikacji zachęcała konsumentów do eksperymentowania i przedstawiała produkt w zupełnie nowych zastosowaniach. Dodatkowo spójna egzekucja idei oraz precyzyjnie zaplanowane dotarcie do odmłodzonej grupy docelowej spowodowały, że marka z przykurzonego produktu dla ludzi po 60-tce, zaczęła być rozważana i kupowana przez zdecydowanie młodszy target, a gama zastosowań marki znacząco się powiększyła. Na rezultaty nie trzeba było długo czekać – marka zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży w swojej historii.