Case study Huawei „To, co ważne” #opiniejuroraeffie 2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Huawei „To, co ważne” #opiniejuroraeffie 2020

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie pięciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2020.

Jako czwarte przedstawiamy case study Huawei „To, co ważne”– laureat w kategorii React & Sustain.

KATEGORIA:

React & Sustain

KLIENT:

Huawei

ZGŁASZAJĄCY:

Havas Warsaw, Wavemaker, 180heartbeats + Jung v Matt

OPIS KAMPANII:

Marka Huawei otrzymała olbrzymi cios wizerunkowy w wyniku wojny handlowej i ograniczeń technologicznych narzuconych przez USA. To spowodowało nagły spadek kluczowych wskaźników budowanych latami. Odważna strategia polegała na odwołaniu się do kryzysu. A emocjonalna kampania bazująca na uniwersalnej prawdzie o przeciwnościach losu, które mogą być źródłem siły, inspirowała do niepoddawania się i pokazała, że hasło marki MAKE IT POSSIBLE stało się jeszcze bardziej aktualne. Dzięki temu udało się w spektakularnie krótkim czasie przywrócić więź z konsumentami i już po pół roku odbudować mocno nadszarpnięty wizerunek.

WYNIKI KAMPANII:

Szybka odbudowa wskaźnika brand preference z 14% do poziomu sprzed kryzysu, czyli 18%.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Inga Songin2

Pasmo sukcesów, do pewnego dnia, kiedy marka Huawei znalazła się w centrum wojny handlowej między Chinami a USA (przepisy ograniczające możliwość współpracy amerykańskich firm m.in.Google i Microsoft z Huawei). Stworzyło to zagrożenie wizerunkowe i sprzedażowe dla Huawei. Zainteresowanie produktami Huawei spadło z dnia na dzień. I właśnie w takich kryzysowych momentach kluczowa jest reakcja marketerów. DNA marki „Make it possible” stało się aktualne, jak nigdy wcześniej. Budując na insighcie o tym, że to przezwyciężanie trudności w życiu rozwija nas i buduje, stworzyli emocjonalną kampanię o pokonywaniu przeciwności losu. Spójni ze swoimi wartościami i pozycjonowaniem, zaangażowali konsumentów w swoją historię, historię o tym, że nie wolno się poddawać. Historię, której bohaterem może być każdy z nas.

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 11.12.2020 r.

Share

Podobne artykuły