W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie pięciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2020.
Jako trzecie przedstawiamy case study ING Bank Śląski „EKO Petycje” – laureat w kategorii Finanse.
KATEGORIA:
Finanse
KLIENT:
ING Bank Śląski
ZGŁASZAJĄCY:
Brain, GONG, 24/7 Communication, MullenLowe MediaHub
OPIS KAMPANII:
CSR i biznes mogą iść w parze, co od lat udowadnia ING. Kampania oparta na trafnym insighcie „Czy potrzebujemy aż petycji od naszych dzieci, żeby coś zmienić?” wyróżniła się na tle komunikacji CSR innych marek. Zwróciła uwagę na ważny problem, a ING przyniosła pozycję zdecydowanego lidera wspierającego postawy społeczne i proekologiczne oraz lidera w rozważaniu oferty banku. W efekcie znacząco zwiększyła akwizycję nowych klientów.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Ta kampania to piękny przykład, że nawet w konkurencyjnej i bardzo skoncentrowanej na ofercie kategorii można zbudować przewagę konkurencyjną na ważnych dla konsumenta wartościach; że kampania z pogranicza CSR może budować twarde wskaźniki biznesowe; że szczególnie młodzi doceniają dziś marki, które mówią językiem tego, co dla nich ważne. A do tego pięknie, spójnie zrealizowana – od insightu przez strategię do egzekucji odświeżającej znany już format – jednocześnie prezentująca, że można jedną ideę efektywnie zakomunikować do różnych grup docelowych w dostosowany do ich potrzeb sposób.
Zobacz fragment Gali Effie Awards
Data publikacji: 04.12.2020 r.