wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy społeczne #opiniejuroraeffie cz. 9/2020

Przedstawiamy dziewiątą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, poruszającą temat trendów społecznych, które pojawiły się podczas pandemii i wg jurorów Effie Awards stanowią istotny insight marketingowy.

Publikacja prezentuje wyniki  ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich, Olgi Korolec, CMO & Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Wśród trendów społecznych, które wg jurorów Effie Awards, pojawiły się podczas pandemii i stanowią istotny insight marketingowy, najczęściej pojawiały się takie hasła jak, health & wellness, social distancing, lokalność, digitalizacja, e-commerce.

opiniejuroraeffie_9_mapatrendów

opiniejuroraeffie_9

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

olga korolec2

Pandemia zmieniła z dnia na dzień sposób, w jaki żyjemy, zachwiała naszym poczuciem bezpieczeństwa, zweryfikowała priorytety i kluczowe wartości. Wpłynęła także na naszą codzienność, na to jak i co kupujemy. Wiele badań pokazuje, że staliśmy się innymi, bardziej świadomymi i wymagającymi Shopperami. Całość tych zmian wiąże się z coraz większą świadomością zagrożeń ekologicznych i potrzebą budowania bardziej zrównoważonego świata. Wzrasta potrzeba włączenia się w walkę z nadciągającym zagrożeniem katastrofy klimatycznej poprzez zmianę nawyków, wybieranie lokalnych producentów i dostawców, przemyślane a nie napędzane promocjami zakupy, a nawet wskazany przez wielu trend antykonsumpcjonizmu. Stawianie na jakość, a nie ilość w różnych obszarach naszego życia – to będzie, mam nadzieję, nasz New Normal.

Share

Podobne artykuły