W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie siedmiu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2017.
Przedstawiamy case study kampanii Carrefour Polska ”Bonjour w Carrefour” – laureata w kategorii Retail / Kanały sprzedaży.
KATEGORIA:
Retail / Kanały sprzedaży
KLIENT:
Carrefour Polska
ZGŁASZAJĄCY:
Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), K2 Media
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Napoleon Bonaparte powiedział: „żeby prowadzić wojnę, potrzeba trzech rzeczy: pieniędzy, pieniędzy i pieniędzy”. Nie wiedział wtedy jeszcze, że w 2016 roku wydatki reklamowe w sektorze handlu detalicznego w Polsce będą rekordowe, a mimo to będzie potrzeba czegoś więcej. Oprócz sporych inwestycji niezbędnych w konkurencyjnym środowisku retailu, trzeba obowiązkowo dodać wyróżnialność i siłę przebicia, w tym przekonania klientów do pożądanych zachowań. Do tego potrzebne jest nieszablonowe myślenie i konsekwencja w działaniu, godne genialnego stratega. To udało się laureatom złotego Effie. Wybór Napoleona świetnie wpisał się w obraną strategię i kampanię, zrealizowaną z rozmachem i odwagą. Odwrócenie negatywnego trendu w sprzedaży, wzmocnienie wizerunku marki, zbudowanie atrakcyjności nie tylko oferty produktowej, ale też całej sieci, to osiągnięcia również w „służbie jakości” kategorii i zasłużone złoto.