Case study Żabka „Mały Wielki Sklep” #opiniejuroraeffie 2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study Żabka „Mały Wielki Sklep” #opiniejuroraeffie 2020

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie pięciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2020.

Jako piąte case study przedstawiamy kampanię Żabka „Mały Wielki Sklep”, której przyznano Grand Prix – laureata w kategorii Long Term Marketing Excellence.

KATEGORIA:

Long Term Marketing Excellence

KLIENT:

Żabka

ZGŁASZAJĄCY:

PZL, Spark Foundry, OMD

OPIS KAMPANII:

„Mały Wielki Sklep” to wyjątkowa kampania, która przez lata wspierała realizację strategii biznesowej Żabki. Pozwoliła wyprowadzić markę z percepcyjnej bariery nieprzyjemnego monopolowego. Przeprowadziła przez rewolucję biznesowo-ofertową, a finalnie zrepozycjonowała ją na mapie handlowo-usługowej, zawłaszczając modern convenience. Wszystkie postawione cele długoterminowe zostały zrealizowane lub przekroczone. Żabka stworzyła wyjątkową platformę komunikacyjną, która w połączeniu z innowacyjnym planem rozwoju, pozwoliła dynamicznie wejść w zmieniający się świat modern convenience, osiągnąć wysokie wzrosty sprzedaży (w 2019 przekracza barierę 10 mld zł), zbudować silną/lubianą markę, a pod względem efektywności komunikacji zostawić konkurencję daleko w tyle.

WYNIKI KAMPANII:

Podobanie w ramach Oceny Platformy w trackingu, rośnie rok do roku, ponad trackingową normę!

UZASADNIENIE JURY DLA NAGRODY GRAND PRIX EFFIE AWARDS:

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Inga Songin2

Taka kampania to prawdziwy long term, bo platforma jest tak pojemna i elastyczna, że przez kilka lat, nie tylko mieści w sobie kolejne biznesowe projekty i priorytety, ale wciąż zachowuje swoją świeżość i nie przestaje bawić ludzi, wszystkich ludzi, nawet tych, którzy na marketingu znają się „od kuchni”. To prawdziwy marketing, bo kampania stanowi integralną część rozwoju Żabki; jej strategii biznesowej, przeprowadza przez rewolucję biznesową ofertową, zmienia percepcję sklepu, tworząc nową „jakość” i  kategorię w polskim retailu – modern convenience. To prawdziwy excellence – „Mały wielki sklep” to platforma, którą znają wszyscy, spójna na poziomie wizualnym i ten charakterystyczny humor, którego trudno jest nie lubić, zrewolucjonizowały wizerunek Żabki. Sklepu, w którym lubimy robić zakupy. To ogromny zaszczyt wręczyć złoto marce Retail, bo to mały sklep, który jest wielką inspiracją dla marketerów w Polsce.

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 18.12.2020 r.

Share

Podobne artykuły