wpisz szukaną frazę
Szukaj

Co przyciąga fanów sportu przed telewizor?

Piłka nożna w Stanach Zjednoczonych cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych latynoskich fanów. Zeszłoroczny zasięg piłkarskich rozgrywek to 105 milionów Amerykanów, porównywalnie do 111 milionów podczas tegorocznego Super Bowl. Jakie emocje towarzyszą fanom sportu i co przyciąga ich przed telewizor?

 

Badanie przeprowadzone w maju 2018 roku przez NBCUniversal Telemundo Enterprises wraz z Horowitz Research objęło 1000 respondentów latynoskiego pochodzenia i 600 o korzeniach innych niż latynoskie i dotyczyło ich odczuć i opinii na temat sportu, a w szczególności piłki nożnej. Badanym w przedziale wiekowym 18-54 zadawane były pytania po angielsku i po hiszpańsku, zarówno online, jak i osobiście.

 

Co ciekawe, 76% latynoskich badanych i 44% wszystkich badanych fanów piłki nożnej twierdzi, że oglądanie meczu w języku hiszpańskim było o wiele bardziej emocjonującym i autentycznym przeżyciem niż po angielsku. Latynoscy widzowie przyznają, że ważniejsze od samego komentarza rozgrywki jest oddanie energii obecnej na boisku. Umożliwia to swoją ekspresyjnością język hiszpański.

 

Z badania wynika, że wiek miłośników piłki nożnej obniża się. Podczas trwającego Pucharu Świata średnia to 43 lata. Tegoroczny Super Bowl przyciągnął widownię w wieku 47 lat. Z kolei zeszłoroczne finałowe mecze amerykańskiego World Series były oglądane przez fanów około 55 roku życia.

 

A jak emocje sportowe przedstawiają się na tle wszystkich życiowych doświadczeń? Okazuje się, że wśród badanych jedyny moment bardziej ekscytujący od wygranej rodaków w mistrzostwach świata to trzymanie w ramionach swojego nowonarodzonego dziecka po raz pierwszy.

 

Wspólne przeżywanie rozgrywek sportowych jednoczy widzów niezależnie od pochodzenia i różnic kulturowych – dlatego właśnie jest tak emocjonującym doświadczeniem i niezawodnie przyciąga tłumy przed telewizory.

 

 

 

 

Źródło:

www.adweek.com/tv-video/new-survey-finds-world-cup-fans-are-even-more-passionate-than-expected/, 09.07.2018

 

Data publikacji: 20.07.2018 r.

Share

Podobne artykuły