wpisz szukaną frazę
Szukaj

Długoterminowe inwestycje reklamowe a efektywność?

Bardzo często marketerzy koncentrują się za bardzo na krótkoterminowych efektach strategii mediowych, kosztem długofalowego budowania siły marki.

W rezultacie, pomimo rosnącej skuteczności reklamy telewizyjnej, może spadać jej ogólna efektywność – to wnioski z metaanalizy najlepszych kampanii wg. IPA w Wielkiej Brytanii w latach 1980-2016.

 

Z raportu „Effectiveness in a changing media landscape” wynika, że:

 

1. Inwestycje w telewizję zwiększają skuteczność kampanii

W latach 1980-1996, dodanie telewizji do kampanii doprowadziło do 12% wzrostu efektów biznesowych marki. W kolejnych latach telewizja przyczyniła się do jeszcze większej efektywności,  generując aż 40%  średniego wzrostu efektywności w latach 2008-2016.

 

artboard-2popr3

 

2. Media masowe są niezbędne

Zasięg medium jest kluczowy i wpływa na skuteczność kampanii.

 

3. Efektywność nie jest za darmo

Marki korzystające z płatnych mediów rosną zazwyczaj trzy razy szybciej, niż te obecne tylko w mediach płatnych i pozyskanych.

 

artboard-2popr1-copy

 

4. Synergia TV  i VOD

Jednym z powodów wzrostu efektywności komunikacji telewizyjnej jest rozwój dystrybucji treści za pośrednictwem serwisów VOD nadawców telewizyjnych.

 

artboard-2popr-copy-2

 

 

Źródło: Binet & Field IPA , Effectiveness in a changing media landscape, 2016.

 

Data publikacji: 26.06.2017 r.

Share

Podobne artykuły