Najnowsze badanie ACCENTURE Strategy przeprowadzone na rynku amerykańskim w 2016 roku na zlecenie stacji ABC Network (“Cross Channel Advertising Attribution: New Insights Into Multi-Platform TV”), dowodzi siły oddziaływania I efektywności multiplatformowej komunikacji w TV.
Przyjęta na potrzeby badania definicja multiplatformowej TV obejmuje: treści emitowane w linearnej telewizji oraz jakościowy content video – określany również jako długie formy video. Komunikację tę porównano z takimi działaniami digitalowymi, jak: search, display oraz krótkie formy video.
W badaniu uwzględniono ponad 20 wiodących marek na rynku amerykańskim, obejmujących 6 branż, których łączny budżet marketingowy przekroczył 12 miliardów dolarów w ciągu 3 lat.
Źródło: https://www.accenture.com/us-en/~/media/PDF-18/Accenture-New-Insights-Into-Multiplatform-TV.pdf; maj 2016
NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI Z BADANIA:
1. Multiplatformowa komunikacja w TV wykazuje istotny wpływ efektu halo na search, display oraz krótkie formy video – w ramach zintegrowanych kampanii.
2. Średnio 18% ROI (zwrotu z inwestycji) jest przypisywane do tych trzech kanałów komunikacji – powinno odnosić się do multiplatformowej komunikacji z udziałem TV.
3. Podczas gdy średnie ROI z search, display i krótkich form video jest wysokie w początkowych poziomach wydatków w stosunku do multiplatformowej komunikacji w TV, przychody krańcowe z komunikacji digital gwałtownie maleją gdy wydatki rosną. W rzeczywistości, punkt zwrotny pojawia się szybciej, niż początkowo sądzono.
4. Multiplatformowa reklama w TV ma mierzalny, długotrwały wpływ na generowanie zwiększonej sprzedaży. Łączny wpływ roku 2. i 3. odpowiada wpływowi z roku 1. pomnożonego o wartość 1.3x.
5. Reklamy w postaci długich form video (jedna z kategorii multiplatformowej komunikacji w TV) przewyższają pod względem wyników większość rodzajów komunikacji digital, w tym krótkie formy video. ROI z długich form video przewyższa pod względem wyników krótkie formy video o współczynnik większy niż 1.5x.