Niecodzienny eksperyment na rynku brytyjskim z udziałem jednego z najpopularniejszych programów telewizyjnych wszechczasów i identycznych „twinfluencerów” przeprowadził instytut badawczy Realeyes, by pokazać wpływ jakości odbiornika tv na wrażenia z oglądania programu.
Gigant technologiczny LG przeprowadził badania krajowych nawyków oglądania telewizji, w celu zebrania informacji na temat relacji Brytyjczyków z ich telewizorami. Odkryli, że dla 60% gospodarstw domowych telewizja jest w centrum ich rozrywki, 24% respondentów stwierdziło, że kiepska jakość telewizora rujnuje wrażenia z oglądania, a niska jakość dźwięku i odblaski na ekranie mają istotny wpływ na przyjemność ze spędzania czasu przed telewizorem. LG zdecydował się porównać wrażenia z oglądania programów na nowym telewizorze OLED 2019 i starszym modelu LED 2013. W instytucie Realeyes, za pomocą pomiaru emocji i poziomu uwagi, zbadano bliźniaków, Henry’ego i Williama Wade’a (znanych w mediach społecznościowych) jednocześnie oglądających ten sam, najwyżej oceniany odcinek, „Gry o Tron” – „Bitwa bękartów”.
Korzystając z kamer zamontowanych na telewizorach, platforma Realeyes AI analizowała w czasie rzeczywistym ich mimikę, mowę ciała i ruchy głowy, aby zobaczyć, jak się czują i czy zwracają uwagę na cały odcinek. Czy byli szczęśliwi czy smutni? Przestraszeni czy źli? Znudzeni czy podekscytowani? Technologia rozpoznawała każdy uśmiech, grymas, ziewanie lub odwrócenie wzroku w 144 000 klatkach. W ten sposób można dowiedzieć się dokładnie, jak się czuli podczas każdej sekundy – i ostatecznie – kto był bardziej zadowolony z oglądania. William oglądał odcinek na telewizorze OLED 2019, a Henry na telewizorze LED 2013.
Najważniejszym testem każdej treści wideo jest to, czy rzeczywiście ludzie ją oglądają. Aby każdy program telewizyjny lub kampania reklamowa działała, musi przyciągać wzrok. Patrząc na poziom uwagi dwóch bliźniaków, można zauważyć, że William, oglądający serial na telewizorze OLED 2019, był o 25% bardziej uważny niż jego bliźniak. Oprócz tego u Williama zaobserwowano widoczne oznaki, że podobało mu się to znacznie bardziej niż jego bliźniakowi. Wykazywał 3 razy mniejsze zdezorientowanie i reagował 3 razy bardziej pozytywnie. W rzeczywistości w całym odcinku zaobserwowano 27 pozytywnych pików emocjonalnych w nowszej generacji telewizora w porównaniu do zaledwie czterech pików w starszym modelu. Podsumowując, telewizor LG OLED dostarczył o 15 % więcej intensywnych wrażeń z pozytywnego, emocjonalnego punktu widzenia. Te znaczące wzrosty uwagi, intensywności emocjonalnej i ogólnej rozrywki można przypisać poziomowi zanurzenia, głębi kontrastu i jakości dźwięku, jaki zapewniają telewizory nowszej generacji.
Źródło:
https://blog.realeyesit.com/lg-twinfluencers, 09.09.2019 r.
Data publikacji: 27.09.2019 r.