wpisz szukaną frazę
Szukaj

Dopasowanie plus optymalna liczba reklam sukcesem VOD

#ChallengingTime

Najnowsza ankieta konsumencka Hub Entertainment Research „TV advertising fact vs. fiction” przeanalizowała wybory amerykańskich widzów streamingu wspieranego przez reklamy — zarówno AVOD, jak i FAST (free, ad-supported television – bezpłatna telewizja z reklamami).

Wyniki wykazały, że stosunkowo niewielki odsetek osób (17%) nie toleruje reklam podczas oglądania programów telewizyjnych i filmów. Ponad połowa (57%) stwierdziła, że toleruje reklamy, a 26% przyznało, że treść ma większe znaczenie niż przekaz reklamowy.

preferencje widzów w stosunku do reklam w oglądanych treściach tv

Ankieterzy Hub poprosili widzów, którzy ostatnio oglądali program z reklamami, aby powiedzieli im, co sądzą o obciążeniu bloków reklamowych. Wśród widzów, którzy uważali, że zobaczyli 5 lub mniej spotów, 47% uznało tę liczbę za rozsądną, a 32% za nieuzasadnioną. Gdy widzowie twierdzili, że widzieli od 6 do 10 spotów, 33% uznało to za rozsądne, a 34% za nieuzasadnione. Kiedy powiedzieli, że obejrzeli 11 lub więcej reklam, tylko 27% uznało to za rozsądne, a 49% uznało to za nieuzasadnione.

wpływ liczby reklam na poczucie obciążenia reklamami

To badanie sugeruje, że mniejsze obciążenie reklam jest rozwiązaniem dla marketerów poszukujących maksymalnej uwagi widzów. Ci, którzy widzieli mniej reklam, znacznie częściej twierdzą, że zwracali na nie uwagę. Konsumenci przyznali, że mniejsza liczba reklam i krótsze przerwy na spoty, miałyby większy wpływ na zaangażowanie reklamowe niż cokolwiek innego.

Powody skupienia uwagi na reklamach

Bardziej wyrafinowane wyświetlanie reklam jest korzystne dla marek i reklamodawców. Najbardziej usatysfakcjonowanymi widzami byli ci, którzy myśleli, że widzieli reklamy dostosowane do ich zainteresowań lub historii wyszukiwania. Osoby, które widziały ten sam spot wiele razy podczas programu, były mniej skłonne do wykazania zadowolenia z oglądania.

Elementy wpływające na pozytywne odczucia po obejrzeniu treści tv

 

„Z tych ustaleń jasno wynika, że dla konsumentów liczy się nie to, czy reklamy są zawarte w oglądanych przez nich treściach, ale sposób ich dostarczania” – powiedział Mark Loughney, starszy konsultant Hub i współautor badania. „Nawet konsumenci, którzy twierdzą, że kategorycznie sprzeciwiają się reklamom, będą korzystać z platformy obsługiwanej przez reklamy, jeśli cena i wyświetlanie reklam będą odpowiednie”.

 

Źródło:

Hub Entertainment Research, raport „TV advertising fact vs. fiction”, USA, czerwiec 2021 r.

 

Data publikacji: 20.08.2021 r.

Share

Podobne artykuły