Jak pokazuje przykład ostatniej kampanii marki środka chwastobójczego „Weed B Gon”, innowacyjne podejście do zaplanowania standardowej kampanii reklamowej może okazać się bardzo dobrą metodą na osiągnięcie, tak trudnego do zrealizowania w przypadku telewizji efektu interakcji z widzem!
Jest to niekwestionowanie kreatywne zastosowanie road blockingu – znanego już z różnych innych, również naszych lokalnych przykładów kampanii. W tym konkretnym przypadku, kampania została celowo zaplanowana w takiej sekwencji, aby umożliwić widzom śledzenie różnych wątków tej samej kreacji w czasie rzeczywistym na różnych stacjach TV.
Treść spotu, bazująca na postaci irytującego chwastu – z umieszczonym call to action – i numerem kanału, na który widz powinien się przełączyć, zachęca oglądających do przejścia z kanału na kanał.
Dzięki temu, wciągnięci w interakcję widzowie, sami podążają za fabułą, aby finalnie przekonać się gdzie i w jaki sposób, mogą się pozbyć irytującego bohatera spotu. W kulminacyjnym momencie otrzymują wyczekiwaną nagrodę i widzą działanie środka chwastobójczego.
Efekt ten został osiągnięty, dzięki niestandardowemu pozycjonowaniu spotu w ramach różnych stacji należących do Food Network.
Źródło: Tim Nudd, Ad Week, This Weed Killer’s Clever TV Ad Spread Like a Weed From One Channel to the Next, 30 maja 2017.
Data publikacji: 26.06.2017