W ostatnich latach szczególnie młode pokolenia coraz więcej czasu spędzają w internecie. Czy to oznacza, że nowo założone rodziny z dziećmi nie oglądają już telewizji? Przeciwnie, znalazły po prostu swój własny, bardziej odpowiadający im sposób konsumpcji TV.
Według danych platformy Salesforce, linearnie telewizję oglądają głównie zwolennicy tradycyjnych rozwiązań z grupy Baby Boomers (72% badanych z tego przedziału wiekowego). Z kolei Millenialsi i Pokolenie Z przeważają w streamowaniu programów telewizyjnych i filmów (dwie trzecie badanej grupy w porównaniu do 23% Baby Boomers).
W Stanach Zjednoczonych obecnie nawet 70 milionów gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedno urządzenie, dzięki któremu za pomocą internetu może streamować kontent na telewizorze. Łączą w ten sposób możliwość wyboru interesującej ich treści z wygodą ekranu telewizyjnego.
Co ciekawe, rodziny oglądające w ten sposób telewizję zazwyczaj są młode (24% z nich jest poniżej 35 roku życia) i mają dzieci (45% – w porównaniu z 18% u tych, którzy nie korzystają z takich urządzeń).
Źródła:
www.emarketer.com/content/worldwide-broadcast-tv-still-tops-digital-video?ecid=NL1010 , 25.01.2018
Raport „Left to Your Own Devices: Understanding Consumption in Today’s Connected World”, VAB, 2018
Nielsen Total Audience Report Q2 2017, 15.06.2017
Data publikacji: 13.02.2018 r.